Gentse Social Monitoring bedrijf Engagor haalt 2.6 miljoen € op

Vorig artikel Volgend artikel

Het Gentse Engagor haalt 2.6 miljoen Euro op en opent tevens kantoor in San Francisco. Engagor is Cloud software die je social media kan monitoren en beheren. Je kan "buzz" rond je merk of event meten...en replyen vanuit de tool. Dit is veel eenvoudiger dan al je sociale profielen afzonderlijk te beheren. Engagor heeft ook een sterke "insights" module waarmee je aan de hand van verschillende metrics kan zien hoe goed je het doet online. Deze analyses omvatten o.a.: Influential Social People, taal, emotie, demografie, trends,... Het managen van al deze berichten kan ook met een team...je kan makkelijke verschillende berichten "dispatchen" naar team members, of bijvoorbeeld veel gestelde vragen van een standaard antwoord voorzien. Dit maakt Engagor ook geschikt als een "Social CRM" tool. Engagor monitort miljoenen bronnen op het sociale web in meer dan 180 talen om zo alle relevante conversaties over merken, producten, concurrenten en branches op te volgen. Grote merken zoals Microsoft, Coca-Cola & T-Mobile  gebruiken de tool om hun sociale profielen te monitoren en analyseren en zo op een efficiënte manier met hun klanten te praten. Engagor werd in 2011 volledig met eigen fondsen opgericht door Folke Lemaitre, oprichter en CEO, en was al snel winstgevend. Vandaag heeft het platform al meer dan 1 miljard berichten verwerkt en was het de eerste officiële partner van Google+ in Europa. De kapitaalronde is geleid door het Hummingbird Ventures (met o.a. een kantoor in Antwerpen)  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies