Helft frequente online shoppers annuleert orders door een te trage website
Andere uitkomsten van het onderzoek zijn:
- 81 procent van de ondervraagden gaf aan dat gemak de grootste drijfveer is om online te winkelen, terwijl 61 procent aangeeft dat prijs de belangrijkste reden is
- Meer dan de helft van alle respondenten (56 procent) vindt dat de gebruiksvriendelijkheid van een website een belangrijke factor is bij de vergelijking tussen concurrerende websites. Deze factor staat op een derde plek achter prijs en reputatie
- 61 procent van alle online shoppers verlaat een website en zoekt naar een concurrent als het langer dan 30 seconden duurt om een pagina te laden
- De populairste tijd om online te winkelen is tijdens kantooruren tussen 9 uur ’s morgens en 5 uur ’s middags (40 procent). Daarna is ’s avonds tussen 5 uur en 8 uur erg populair
“Het eenvoudigweg voorkomen dat een website uit de lucht raakt, is het belangrijkste doel voor webontwikkelaars en -ontwerpers, wanneer zij websites onderhouden”, zegt Hovhannes Avoyan, General Manager van Monitis. "Maar tijdens de enorme drukte rondom de feestdagen, is het succes van de website zeker ook afhankelijk van het voldoen aan andere verwachtingen van de online shoppers, om ervoor te zorgen dat zij terug blijven komen. Consumenten bezoeken webshops vanwege het gemak. Daarom is het van belang dat webwinkeliers een positieve winkelervaring kunnen garanderen door zich te richten op het gebruiksgemak en de snelheid van de website.”
[Deze post is eerst verschenen op Dutch Cowboys]

Redactie BelgianCowboys
De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be