1 op 10 internetgebruikers zet merkfilmpjes online
Respondenten
communiceren vooral thuis (59%) over merken. Daarnaast is ook het
internet zeer populair (53%), de werkplaats (52%), de supermarkt (42%), op café
(37%) of op restaurant (34%), het openbaar vervoer (24%) en op school (22%). Gevraagd naar online communicatie over merken,
geeft 1 op 3 repondenten aan dat ze een online filmpje herinneren over een merk
en 46% dat ze zelf via het internet hebben gecommuniceerd
over merken. Grote wereldwijd verspreide
merken als Coca-cola, Dove, Sony, BMW, Nike, Acer worden over alle landen
vernoemd. Per land zijn er daarnaast
lokale sterke merken die mensen doen praten, in België waren dat onde rmeer
Proximus, Telenet, en Het Nieuwsblad. In Nederland onder meer Amstel bier, De
Telegraaf en Postbank. Belgen spreken offline meer over auto’s dan
Nederlanders, Nederlanders maken dan weer meer buzz over muziek dan Belgen.
[Bron: Express.be]

De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be