10% van Twitteraars produceert 90% van de tweets

Vorig artikel Volgend artikel

10% van Twitteraars produceert 90% van de tweets

Harvard Business Publishing heeft zojuist een interessant onderzoek gepubliceerd waarin ze 300.000 Twittergebruikers hebben gevolgd gedurende een maand. De resultaten van dit onderzoek zijn op zijn minst verrassend en erg gericht op de verschillen tussen mannen en vrouwen.

De belangrijkste resultaten van het onderzoek zijn te vinden op de blog van HBP waar ook een stevig debat gaande is over de resultaten. Samengevat is te zeggen dat:

 

  • Mannen hebben 15% meer "followers" dan vrouwen. Verder hebben mannen ook meer terugkerende relaties, waarbij men dus elkaar volgt.
  • De gemiddelde man zal echter vaker een andere man volgen op Twitter dan een vrouw. Waar dit gedrag vandaan komt is niet goed te onderbouwen, maar het is een opvallend resultaat, aangezien 55% van de Twittergebruikers vrouwelijk is en op andere sociale netwerken het gebruikelijker is dat zowel mannen als vrouwen de activiteiten van andere vrouwen volgen.
  • Tenslotte produceert 10% van de twitteraars zo'n 90% van de tweets. Dit is een uitzonderlijk hoog getal, op andere sociale netwerken is 10% verantwoordelijk voor 30% van de content. Je zou uit deze verhouding kunnen concluderen dat Twitter meer een éénwegkanaal is dan wordt gedacht en geschreven.

De vraag die nog niet is beantwoord is in hoeverre deze getallen ook cultuur- of landgebonden zijn. Het is al langer bekend dat het Twittergebruik van land tot land verschilt.

[via: dutchcowboys.nl]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies