Adverteren in games effectiever dan adverteren in krant

Vorig artikel Volgend artikel

Adverteren in games effectiever dan adverteren in krant

De verhouding tussen de tijd die consumenten besteden aan het lezen van een krant en de mediabestedingen van adverteerders in de krant is verre van evenredig als we een Nederlands onderzoek van Newzoo en Tns Nipo mogen geloven in opdracht van online spelletjesexploitant Spil Games en Colgate-Palmolive. Op basis van dat onderzoek mag worden geconcludeerd dat adverteerders hun geld in dit soort tijden beter kunnen besteden aan interactieve marketingtools zoals advergames.

De cijfers uit het onderzoek tonen aan hoeveel tijd de Nederlander gemiddeld besteedt aan TV-kijken, radio luisteren, gamen, op internet surfen, en dagbladen en tijdschriften lezen. De uitkomst werd vergeleken met de bruto mediabestedingen van adverteerders. De conclusie van het onderzoek is verrassend en zal nader worden toegelicht tijdens de presentatie die Spil Games en Colgate-Palmolive op 10 maart in Utrecht geven op de Brands and Games Summit 2009.

Lisette Schipper, Sales Director van Spil Games: "Een advergame is een tool om interactie te krijgen tussen klant en product. Daarmee zorg je als adverteerder dat de boodschap bij de consument op het netvlies blijft hangen, waarmee je een positieve indruk achterlaat. In de presentatie gaan we inhoudelijk in op de vraag waarom adverteerders voor advergames kiezen en welke emotie deze spellen moeten overbrengen aan de spelers. Er wordt gekeken vanuit nieuwe en verfrissende invalshoeken en er wordt ingegaan op de afwegingen die adverteerders moeten maken."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies