Algemeen04.03.2009

Adverteren in games effectiever dan adverteren in krant


Adverteren in games effectiever dan adverteren in krant

De
verhouding tussen de tijd die consumenten besteden aan het lezen van
een krant en de mediabestedingen van adverteerders in de krant is verre
van evenredig als we een Nederlands onderzoek van Newzoo en Tns Nipo
mogen geloven in opdracht van online spelletjesexploitant Spil Games en Colgate-Palmolive. Op basis van dat onderzoek mag worden
geconcludeerd dat adverteerders hun geld in dit soort tijden beter
kunnen besteden aan interactieve marketingtools zoals advergames.

De cijfers uit het onderzoek tonen aan hoeveel tijd de Nederlander
gemiddeld besteedt aan TV-kijken, radio luisteren, gamen, op internet
surfen, en dagbladen en tijdschriften lezen. De uitkomst werd
vergeleken met de bruto mediabestedingen van adverteerders. De
conclusie van het onderzoek is verrassend en zal nader worden
toegelicht tijdens de presentatie die Spil Games en Colgate-Palmolive
op 10 maart in Utrecht geven op de Brands and Games Summit 2009.

Lisette Schipper, Sales Director van Spil Games: “Een advergame
is een tool om interactie te krijgen tussen klant en product. Daarmee
zorg je als adverteerder dat de boodschap bij de consument op het
netvlies blijft hangen, waarmee je een positieve indruk achterlaat. In
de presentatie gaan we inhoudelijk in op de vraag waarom adverteerders
voor advergames kiezen en welke emotie deze spellen moeten overbrengen
aan de spelers. Er wordt gekeken vanuit nieuwe en verfrissende
invalshoeken en er wordt ingegaan op de afwegingen die adverteerders
moeten maken
.”