Bart De Waele: de stappen in een social media campagne

Vorig artikel Volgend artikel

Bart De Waele: de stappen in een social media campagne

Bart De Waele, in ons land geen onbekend blogger en de man achter Netlash (op de foto zie je hem zittend vooraan, met een deel van het Netlash-team) en achter Talking Heads, gaf enkele dagen geleden zijn mening over de rol van en verschillende stappen in een social media marketing campagne. Volgens De Waele zijn er, samengevat, zes verschillende stappen bij het opzetten en implementeren van een social media marketing actie.

Hier zijn ze:

  • het afbakenen van de globale strategie
  • het vertalen van die strategie in een social media marketing strategie
  • een voorafgaandelijke analyse van de online reputatie van een merk of bedrijf
  • het uitvoeren van de strategie
  • tracking en monitoring
  • bijsturing en verbetering

In het Engelstalige interview heeft De Waele het ook over de rol van de verschillende sociale media.

Hij zegt dat er geen exacte formule is om te bepalen welke vorm van marketing het best past voor welk sociaal medium. Hij wijst er ook op dat elk sociaal netwerk zijn eigen ‘publiek’ en vormen van interactie heeft.

Voor De Waele is één van de belangrijkste dingen die marketeers moeten onthouden dat social media marketing deel moet uitmaken van de totale marketingstrategie.

En de eerste stappen daarbij zijn het afbakenen van de doelstellingen en de “metrics” die je zult gebruiken om het succes van je social media campagne te meten.

Je vindt het volledige interview hier.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies