Bedrijfswereld vat Generatie Y niet

Vorig artikel Volgend artikel

Bedrijfswereld vat Generatie Y niet

Bedrijven hebben moeite vat te krijgen op consumenten van Generatie Y, jongeren die werden geboren tussen 1982 en 2001. Dat blijkt uit onderzoek van de Economist Intelligence Unit. Ze trappen niet in gehaaide marketingcampagnes en communiceren anders dan Generatie X, die geboren werd tussen 1962-1981. Uit het onderzoek blijkt dat 75% van de ondervraagde bedrijven vindt dat ze binnen 3 jaar een strategie moeten hebben om in te spelen op wensen en behoeften van Generatie Y.

30% denkt dit grote gevolgen zal hebben voor de bedrijfsvoering en 54% van de respondenten - afkomstig uit Noord-Amerika, Azië en Europa – zegt nog helemaal geen specifieke strategie te hebben voor het aantrekken en vasthouden van Y-ers. Volgens  generatiedeskundige Jason Dorsey, die in Amerika de naam ‘ The Gen Y Guy’ kreeg opgeplakt, hebben ze niet altijd gelijk, maar willen ze gewoon dat er anders met ze gecommuniceerd wordt. En dat heeft enorme gevolgen voor de bedrijfswereld, die stilaan maar zeker begint te beseffen dat de traditionele communicatiemiddelen, zoals televisiereclame, hun beste tijd hebben gehad.

De 'millenials' zoeken naar authentieke communicatie. Ze beslissen over aankopen op basis van YouTube-recenties van leeftijdgenoten. De meeste bedrijven zijn nog niet klaar voor dit soort nieuwe communicatie, zegt Dorsey. ‘Ze zijn blij met wat ze hebben en gebruiken wat ze hebben, want dat heeft lange tijd goed gewerkt.’

[Via 925.nl]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies