Algemeen11.05.2009

Bedrijfswereld vat Generatie Y niet


Bedrijfswereld vat Generatie Y niet

Bedrijven
hebben moeite vat te krijgen op consumenten van Generatie Y, jongeren die werden
geboren tussen 1982 en 2001. Dat blijkt uit onderzoek van de Economist
Intelligence Unit. Ze trappen niet in gehaaide marketingcampagnes en communiceren
anders dan Generatie X, die geboren werd tussen 1962-1981. Uit het onderzoek
blijkt dat 75% van de ondervraagde bedrijven vindt dat ze binnen 3 jaar een
strategie moeten hebben om in te spelen op wensen en behoeften van Generatie Y.

30% denkt dit grote gevolgen zal hebben voor de bedrijfsvoering en 54% van de
respondenten – afkomstig uit Noord-Amerika, Azië en Europa – zegt nog helemaal
geen specifieke strategie te hebben voor het aantrekken en vasthouden van Y-ers. Volgens  generatiedeskundige Jason Dorsey, die in
Amerika de naam ‘ The Gen Y Guy’ kreeg opgeplakt,
hebben ze niet altijd gelijk, maar willen ze gewoon dat er anders met ze
gecommuniceerd wordt. En dat heeft enorme gevolgen voor de bedrijfswereld, die
stilaan maar zeker begint te beseffen dat de traditionele communicatiemiddelen,
zoals televisiereclame, hun beste tijd hebben gehad.

De ‘millenials’ zoeken
naar authentieke communicatie. Ze beslissen over aankopen op basis van
YouTube-recenties van leeftijdgenoten. De meeste bedrijven zijn nog niet klaar
voor dit soort nieuwe communicatie, zegt Dorsey. ‘Ze zijn blij met wat ze
hebben en gebruiken wat ze hebben, want dat heeft lange tijd goed gewerkt.’

[Via 925.nl]