Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
De helft van de bloggers is van oordeel dat het medium binnen een
periode van vijf jaar één van de belangrijkste nieuwsbronnen zullen
worden. Bovendien is één op vijf bloggers ervan overtuigd dat de
kranten de volgende tien jaar niet zullen overleven. Dat blijkt uit een
onderzoek van blogsspecialist Technorati. Bloggers vinden andere
weblogs ook de meest invloedrijke vorm van merkinformatie. Bloggers
kijken voor die merkinformatie twee keer meer naar andere blogs dan
naar televisie, gedrukte media of buitenreclame.
Uit
het onderzoek blijkt dat de gemiddelde blogger twee keer zolang op het
internet aanwezig is als de gemiddelde online gebruiker. Bovendien
besteedt hij tweederde minder tijd aan televisie dan de gemiddelde
Amerikaan. Bloggers vinden de algemene internetcontent dan ook
invloedrijker dan de traditionele media. Ook wordt gesteld dat 37
procent van de bloggers op basis van een blogpost in de traditionele
media worden vernoemd. Gemiddeld leggen bloggers 29 links naar andere
websites, terwijl er 30 links van andere websites naar hun blogs worden
gelegd.
Technorati stelt dat 54 procent van de bloggers verhalen
brengt over zijn persoonlijke levensstijl. Daarna volgens technologie
(46 procent), nieuws (42 procent), politiek (35 procent), computers (34
procent), muziek (31 procent), film (30 procent), toerisme (28
procent), business (27 procent), familieverhalen (23 procent),
televisie (23 procent), wetenschap (22 procent), religie (19 procent),
gezondheid (18 procent), sport (16 procent), games (13 procent) en
celebreties (13 procent). Meer dan acht op tien bloggers geeft de
mogelijkheid om te reageren op hun blogposts.
[Managing 21]