Blogging is mainstream geworden

Vorig artikel Volgend artikel

Blogging is mainstream geworden

Dankzij Facebook, Myspace en andere sociale netwerken is bloggen na ruim tien jaar mainstream geworden. Het is niet langer revolutionair of subversief. Aan de andere kant heeft bloggen wel zijn nut en veelzijdigheid bewezen. Traditionele blogpagina`s zijn steeds vaker in handen van conventionele media-organisaties. Daarnaast wordt bloggen door bedrijven buiten de mediasector gebruikt als business tool. Bedrijven als Six Apart beschouwen dit soort klanten als hun meest veelbelovende markt.

Veel blog-pioniers zijn teleurgesteld over de ontwikkelingen op blog-gebied. Zo zette Jason Calacanis, mede-oprichter van Weblogs Inc., afgelopen zomer een punt achter het bloggen. Volgens hem is de `blogosphere` heden ten dage te gepolariseerd en te negatief geladen.

Volgens sommigen heeft het `micro-bloggen` via diensten als Twitter de toekomst. Twitter-berichten worden meestal verstuurd vanaf mobiele telefoons, zijn niet groter dan 140 tekens en geven antwoord op de vraag `wat ben je aan het doen`. Twitter wordt gerund door Evan Williams, mede-oprichter van Blogger.

[Bron: The Economist]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies