Algemeen12.11.2008

Blogging is mainstream geworden


Blogging is mainstream geworden

Dankzij
Facebook, Myspace en andere sociale netwerken is bloggen na ruim tien
jaar mainstream geworden. Het is niet langer revolutionair of
subversief. Aan de andere kant heeft bloggen wel zijn nut en
veelzijdigheid bewezen. Traditionele blogpagina`s zijn steeds vaker in
handen van conventionele media-organisaties. Daarnaast wordt bloggen
door bedrijven buiten de mediasector gebruikt als business tool.
Bedrijven als Six Apart beschouwen dit soort klanten als hun meest
veelbelovende markt.

Veel blog-pioniers zijn teleurgesteld over de ontwikkelingen op
blog-gebied. Zo zette Jason Calacanis, mede-oprichter van Weblogs Inc.,
afgelopen zomer een punt achter het bloggen. Volgens hem is de
`blogosphere` heden ten dage te gepolariseerd en te negatief geladen.

Volgens sommigen heeft het `micro-bloggen` via diensten als Twitter de
toekomst. Twitter-berichten worden meestal verstuurd vanaf mobiele
telefoons, zijn niet groter dan 140 tekens en geven antwoord op de
vraag `wat ben je aan het doen`. Twitter wordt gerund door Evan
Williams, mede-oprichter van Blogger.

[Bron: The Economist]