Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Niet ieder bedrijf heeft een weblog, maar misschien zijn ze in de
toekomst wel allemaal verplicht om Web 2.0 te omarmen. Dat zegt het
magazine iMediaConnection in een reactie op het feit dat de Amerikaanse
Securities and Exchange Commission aangekondigd heeft dat
beursgenoteerde bedrijven in het kader van hun publicatieverplichtingen
in de toekomst informatie zullen mogen plaatsen op hun bedrijfsblogs in
plaats van in persberichten. Jonathan Schwartz, topman van Sun
Microsystems, stuurt al jaren aan op de publicatie van
bedrijfsinformatie op bedrijfsblogs.
“Onder
de nieuwe richtlijnen wordt er niet expliciet gesproken over marketing,
maar het ondersteunt wel de groeiende trends van bedrijfsblogs,”
schrijft Michael Estrin in iMediaConnection. “Aangezien bedrijfsblogs
minder omslachtig en duur zijn dan het verspreiden van persberichten,
is het niet uit te sluiten dat de aankondiging van de Securities and
Exchange Commission voor een belangrijke verandering zal zorgen in de
bedrijfscommunicatie en zullen bedrijven niet langer gebonden zijn aan
traditionele media en distributiekanalen.”
Volgens Christopher
Cox, voorzitter van de Securities and Exchange Commission, heeft het
internet duidelijk aan maturiteit gewonnen. “Dat betekent een grote
stap voor investeerders,” voerde hij aan. “Door de technologische
vooruitgang in elektronische communicatie kan geantwoord worden op de
groeiende vraag van de markt en investeerders naar daadwerkelijke
actuele informatie.” Bedrijven krijgen volgens experts nu ook de
mogelijkheid om video of audio toe te voegen aan hun mededeling en
kunnen bovendien voortaan ook links aangeven naar bijkomende
informatie. Bovendien kan er een groter publiek mee bereikt worden. (foto)
[Bron: Managing 21]