DMF09 : De wereld in 2021 volgens Sven Tollmien

Vorig artikel Volgend artikel

DMF09 : De wereld in 2021 volgens Sven Tollmien

Hoe zou de wereld eruit zien op 19 maart 2021 om 7 's morgens. Ik maakte het live mee tijdens een dromerige reis van 60 minuten in de toekomst van marketing, media, technologie en life style. Gids van dienst was Sven Tollmien. In het echte leven baas van TrendONE.

 

Reeds als student aan de oudste private universiteit van Duitsland, gelegen in Wedel nabij Hamburg, startte Sven Tollmein zijn carrière bij TrendONE in 2005. Ondanks zijn jonge leeftijd (hij wordt eind december 28) neemt hij onmiddellijk de zaal mee. Iedereen sluit de ogen.

 

Augmented on top of the reality

Je ontwaakt en bewaart je favoriete dromen. Buiten miezert het, maar jij bepaalt het weer en bestelt meer zon. Na het pillen-ontbijt met een wakende calorimeter, start je GPS om je werkdag uit te stippelen. Op straat staat je gezichtsherkenning aan: wie is er gelukkig en wat wil die persoon van mij? Oh ja, de (straat)reclame is volledig gepersonaliseerd. Alles is vastgelegd in je visie.

 

Voorbeelden met een dikke digitale laag

Visionair Sven Tollmein verduidelijkt zijn visie over augmented reality aan de hand van heerlijke (zakelijke) voorbeelden :

 

  • Tijdens een sanitaire stop in je stamcafé speel je op The Piss Screen (ingenieus concept van Saatchi & Saatchi) een autogame. Slechte chauffeurs (pissers) krijgen de wijze boodschap: Too pissed to drive. Zou je dit ook multiplayer kunnen spelen?
  • Via de Virtual Mirror van (zonne)brillenspecialist Ray Ban kan je thuis, zonder een nekhijgende verkoper, alle modellen in realtime uitproberen. Gave toepassing.
  • Combineer de camera van je mobieltje met mobiele internetgegevens en je krijgt Wikitude, een Oostenrijkse mobiele reisgids applicatie.
  • Korter bij huis heb je het Nederlandse Layar, een augmented reality browser platform.

 

Van web 1.0 naar web of thoughts

Sven Tollmien belicht in zijn sessie ook de toekomst van het web. Even terugkerend naar het web 1.0 van content met uitsluitend passieve gebruikers, start de trip met het huidige communicatieweb 2.0. In het nakende web 3.0, het web van context, worden gebruikers volledig ondergedompeld in de media.

 

Maar de visioenen van Tollmien gaan nog verder naar het Outernet of het web of things waar iedereen overal en constant verbonden is. En wat dacht je van het web van gedachten, ofwel het web 5.0?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies