Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Tijdens laatste keynote in zaal 5 gaven Proximity BBDO’s AdNerds (Bart Muskala en Jan Algoed) hun visie op de toekomst van marketing communicatie. Tijdens
deze sessie toonden ze ook aan hoe adverteerders de dag van vandaag
‘marketing fictie’, reeds kunnen omzetten in ‘marketing facts’.
1) The social web
– Facebook: geopend in 2006, na enige tijd 12 miljoen gebruikers, daarna 50 miljoen gebruikers, dit jaar in april zo’n 200 miljoen gebruikers en nu vandaag al 300 miljoen gebruikers.
– Belgische bevolking: meer dan 1/4 zit al op Facebook
– Vriendenkring: de gemiddelde facebook gebruikers heeft 130 vrienden, het wordt het met andere woorden interessant voor adverteerders, ze hebben immers heel netwerk ter beschikking!
2) The Pervasive web
Kan je in je tuin aan het internet hangen? Ja hoor! Je plaatst een grote usb stick in je tuin, na een dag of twee steek je die in je pc, die maakt een verbinding met een grote databank die je weet te vertellen welk soort planten je het beste kan planten.
3) The semantic web
– Sensoren maken smartphones niet slim, wel het artificieel netwerk dat erachter hangt: “het internet”
– Definitie “semantic web”: “your digital appliances will grow smarter and be able to assist you in your everyday life”.
4) DELife