De interesse van consumenten in e-marketingmails hangt samen met wat ze in het dagelijkse leven relevant vinden. De meest interessante topics voor consumenten zijn volgens de studie: supermarkten , immo ,vliegtuigtickets, hotels & logies, computers, healthcare & beauty. Bijna 50 % van de Belgische internetgebruikers heeft zich ingeschreven op newsletters van merken die hem aanspreken. En die respondenten zijn bereid te geven, niet enkel te ontvangen: 76,4 % onder hen is bereid persoonlijke informatie te delen om meer toepasselijke promoties en informatie op maat te ontvangen.
Een van de zaken die de Belgische internetgebruikers het meest irriteert, is e-mail in het Engels. Twee van de drie Belgen geven zelfs aan een commerciële boodschap niet eens te lezen als die in het Engels is opgesteld. Het is dus ontzettend belangrijk de taal van de lezer te gebruiken: een Vlaming spreek je aan in het Nederlands, een Waal in het Frans. En Engels als tussenoplossing is absoluut geen optie.
[Bron: Express.be]

De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be