Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Google Insights for Search, de tool die je in staat stelt om meer te
weten te komen over zoektrends, uitgesplitst naar regio en tijdstip, is
met ingang van vandaag beschikbaar in het Nederlands. Met Google
Insights for Search kun je de populariteit van zoekopdrachten
vergelijken en analyseren en kun je inzicht krijgen in de huidige
tijdsgeest.
Vanaf vandaag biedt Insights tevens een reeks van nieuwe diensten. Je
kunt Insights nu gebruiken om zoektrends voor bepaalde trefwoorden te
laten voorspellen aan de hand van historische trends en zoekpatronen.
Daarnaast kun je kun je de belangstelling voor bepaalde zoektermen
door de tijd heen raadplegen door ze op een geanimeerde kaart te laten
weergeven. Deze kaarten geven aan hoe de belangstelling voor bepaalde
zoektermen zich door de tijd heen in verschillende regio’s ontwikkelt.
Met behulp van Insights kun je onder meer het volgende doen:
– De verwachte toekomstige populariteit van zoekopdrachten raadplegen –
met behulp van de voorspellingsfuncties kun je achterhalen met welke
frequentie er naar verwachting door gebruikers naar een bepaald
onderwerp zal worden gezocht.
– Een geanimeerde kaart
raadplegen – bekijk hoe de wereldwijde belangstelling voor een bepaald
onderwerp zich door de tijd heen ontwikkelt.
– Vergelijkende
grafieken in je website opnemen – je kunt nu op eenvoudige wijze alle
grafieken van Insights for Search aan je website toevoegen.
–
Zoektrends– je kunt nu nagaan of de belangstelling van gebruikers voor
een bepaald onderwerp stijgt of juist daalt. Om de populariteit van
trefwoorden te vergelijken, voer je simpelweg de verschillende
trefwoorden in, gescheiden door een komma.
– Regionale
interesse – Ga na in welke landen, steden en regio’s de meeste
belangstelling voor een bepaald onderwerp is. Klik op een locatie op de
populariteitskaart om meer te weten te komen over de zoekfrequentie in
een specifieke regio.
– De meest populaire en in populariteit
stijgende zoekopdrachten – je kunt nu achterhalen welke zoekopdrachten
die met jouw interesses verband houden het populairst zijn, en welke
trefwoorden in populariteit toenemen.
– Inzichten verfijnen per
categorie – je kunt nu de meest populaire zoekopdrachten raadplegen
voor een specifieke categorie, zoals ‘Bekende personen’, of populaire
zoekopdrachten voor ‘Automerken’. Om gedetailleerde resultaten te
verkrijgen kun je een datum, regio of onderwerp opgeven.
“Insights for Search geeft je een kijkje in de tijdsgeest “, aldus
Yossi Matias, directeur van het R&D Center van Google Israël, waar
Trends and Insights for Search wordt ontwikkeld. “Datgene waar de
wereldwijde gebruikers van Google naar zoeken, biedt inzicht in wat
mensen overal ter wereld interessant vinden. Inzicht in brede trends
kan van onschatbare waarde zijn voor adverteerders, marketeers en
iedereen die meer over de wereld om zich heen wil weten”.
Je kunt Google Insights for Search uitproberen op www.google.nl/insights/search.