Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Google
voert een test uit met reclame op de mobiele site van
dochteronderneming YouTube. De bedoeling is om te leren hoe de kijkers
op mobiele reclame reageren. Vooralsnog worden de advertenties alleen
getoond op de mobiele site in Japan en de Verenigde Staten. De test zal
de komende weken worden geëvalueerd. Over de vervolgstappen is niets
bekend gemaakt.
Volgens Christine Tsai, product marketing
manager van YouTube, blijft de mobiele versie van de videosite groeien.
Maandelijks worden honderden miljoenen filmpjes bekeken. Toch heeft
YouTube tot nu toe geen winst opgeleverd voor Google. Google-CEO Eric
Schmidt maakt zich echter geen zorgen. Hij verwacht vroeg of laat wel
voordeel te halen uit de videosite.
De Wall Street Journal
maakte reeds gewag van de geringe reclameopbrengst van YouTube.
Adverteerders zouden bang zijn dat hun spotjes aan slechte filmpjes
worden gekoppeld. Daarnaast zou de reclameverkoop van Google te
bureaucratisch verlopen. Google`s `Project Spaghetti`, begonnen in het
voorjaar van 2008, moet de processen voor reclameverkoop beter en
efficiënter maken.
[Bron: Emerce]