Google Trends ziet einde van recessie naderen

Vorig artikel Volgend artikel

Google Trends ziet einde van recessie naderen

De recessie nadert haar einde want volgens Google Trends zoeken we opnieuw meer naar luxeproducten op het internet. Google Trends is een dienst van Google die via grafieken inzicht geeft wanneer en hoe vaak op een bepaald woord is gezocht. Vragen over Mercedes en champagne nemen sinds januari toe, schrijft de Britse krant Sunday Telegraph, terwijl Aldi en Lidl opnieuw minder mensen lijken te interesseren dan bij het jaarbegin.

Google Trends heeft zijn strepen op vlak van kansberekening al verdiend. Vorige week voorspelde de machine al dat de Noorse deelnemer aan het Eurosongfestival de liedjeswedstrijd zou winnen met een historisch record van 388 punten. Alexander Rybak won uiteindelijk met ... 387 punten.

Volgens de Telegraph werd in april 30 procent vaker naar Mercedes Benz gezocht, terwijl Gucci en champagne 8 en 6 procent populairder zijn geworden. Budgetalternatieven lijken hun beste tijd te hebben gehad: Lidl en Aldi worden 13 en zelfs 36 procent minder gezocht.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies