Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
De
recessie nadert haar einde want volgens Google Trends zoeken we opnieuw
meer naar luxeproducten op het internet. Google Trends is een dienst
van Google die via grafieken inzicht geeft wanneer en hoe vaak op een
bepaald woord is gezocht. Vragen over Mercedes en champagne nemen sinds
januari toe, schrijft de Britse krant Sunday Telegraph, terwijl Aldi en
Lidl opnieuw minder mensen lijken te interesseren dan bij het jaarbegin.
Google Trends heeft zijn strepen op vlak van kansberekening al
verdiend. Vorige week voorspelde de machine al dat de Noorse deelnemer
aan het Eurosongfestival de liedjeswedstrijd zou winnen met een historisch record van 388 punten.
Alexander Rybak won uiteindelijk met … 387 punten.
Volgens de Telegraph werd in april 30 procent vaker naar Mercedes
Benz gezocht, terwijl Gucci en champagne 8 en 6 procent populairder
zijn geworden. Budgetalternatieven lijken hun beste tijd te hebben
gehad: Lidl en Aldi worden 13 en zelfs 36 procent minder gezocht.