Gsm's klikken naar eenvoud

Vorig artikel Volgend artikel

Gsm's klikken naar eenvoud

Fabrikanten van mobiele telefoons trachten hun nieuwste producten gebruiksvriendelijker te maken nadat studies hebben uitgewezen dat makkelijk hanteerbare functies het gebruik ervan tot 30% doen toenemen. Sony Ericsson introduceert deze week de YouTube uploader-functie die toelaat om met een gsm een filmpje op te nemen en het met drie klikken op YouTube te posten, zonder dat YouTube’s url moet worden ingegeven. Voor bezitters van de Sony Ericsson W595 is YouTube voortaan nog exact 3 klikken verwijderd. De Italiaanse telecomoperator 3 Italia zet het toestel gratis in de markt wanneer het aan een abonnement voor 2 jaar wordt gekoppeld. Ook een Facebook-telefoon wordt binnenkort op de markt gebracht en eerder dit jaar zette 3 Italia al een Skype-gsm in de markt.

Producenten neigen steeds meer naar makkelijk hanteerbare applicaties en toepassingen. Zo maakt het sofwtarebedrijf Visto software voor email die automatische een aantal toepassingen naar gsm’s stuurt. Vodafone en T-Mobile maken al gebruik van de software. Op eenzelfde manier als een muziekje aangeeft dat er een nieuwe e-mail is binnengekomen, wordt de eigenaar ook verwittigd van wijzigingen op Myspace en Facebook.

Hoe vaker mensen moeten klikken om een toepassing te doen functioneren, hoe meer gebruikers je verliest,’ zegt Doug Brackbill, mede-stichter van Visto. ‘Sommige toepassingen hebben we van zes kliks tot één enkele herleid, andere toepassingen worden zonder klik gepusht.’ Visto maakt het ook mogelijk om op één scherm tussen verschillende schermen te jongleren, iets wat totnogtoe in vergelijking met computergebruikers  een van de belangrijkste beperkingen was voor gsm-fanaten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies