Algemeen08.09.2010

“Helden van IT” zet hardwerkende KMO-helden in de kijker


"Helden van IT" zet hardwerkende KMO-helden in de kijker

Combell lanceerde eind augustus in samenwerking met Thomas Cook Business Incentives, Unizo en Vacature de “Helden van IT“. Iedereen weet dat België het KMO-land bij uitstek is met maar liefst 513.829 zelfstandigen. Binnen een KMO heeft één enkele werknemer dan ook vaak het
hele IT-beleid in handen. Hoog tijd dus dat deze hardwerkende mensen ook eens
een schouderklopje krijgen.

Jonas Dhaenens (Combell)

 

“KMO’s bruisen van de
creativiteit en dynamiek,
maar
binnen een KMO heb je vaak één enkele werknemer die het hele IT-beleid draagt.
Uit noodzaak, puur toeval of vanuit een gedrevenheid en interesse van die ene
werknemer. En mensen verwachten en eisen steeds meer van hun IT-infrastructuur.
Wanneer iets fout loopt krijgt de eenzame IT’er vaak alle kritiek te slikken.
Iedereen vindt het de normaalste zaak van de wereld dat computersystemen dag
in, dag uit vlekkeloos blijven draaien, maar vergeet de IT-verantwoordelijke
hiervoor af en toe eens te bedanken. Daarom vinden wij het de hoogste tijd om
al deze hardwerkende IT-mensen een welverdiend schouderklopje te geven. Om die
reden lanceerden we “De Helden van IT”
.

Echte helden

Concreet roept de actie iedereen op om de IT-man of -vrouw van
hun bedrijf te nomineren. Nomineren kan heel eenvoudig via de website in slechts enkele
minuten. De genomineerde held wordt vervolgens zelf nog even gevraagd of
hij/zij de nominatie aanvaardt. Pas dan wordt de kandidatuur officieel en
online gezet. Zo wordt op de site een eregalerij opgebouwd met alle Helden van
IT.

8 weken lang, van 1 september tot en met 20 oktober, kiest
een jury een ‘Held van de week’. En er zijn veel redenen waarom iemand tot held
kan worden gekroond. Elke week legt de jury andere accenten in haar
beoordeling  van de nominaties. Tijdens week 1 zal vooral gezocht worden
naar helden die op vlak van innovatie sterk uit de hoek komen. In de daarop
volgende weken zullen juryleden ondermeer ook oog hebben voor andere
kwaliteiten  zoals dienstbaarheid en interne klantgerichtheid of
creativiteit in het zoeken naar en/of vinden van oplossingen…

Na acht weken wordt uit de 8 weekhelden één Superheld
gekozen.

De jury is samengesteld uit Jonas Dhaenens (oprichter en CEO
Combell), William Visterin (hoofdredacteur Smart Business Strategies en
redactiemanager B2B bij Minoc Business Press), Peter Hinssen (oprichter en CEO
Across Technology), Robin Wauters (journalist TechCrunch en organisator
startup-competitie Plugg), Julien Blanchez (country marketing manager Google
Belgium), Joeri Schutters (Project verantwoordelijke  ICT Coach
Unizo),  Mies Cosemans (Webredacteur Vacature) en Alain Brossé (Manager
Thomas Cook Business Incentives).

De 8 weekhelden krijgen van de jury elk een gloednieuwe iPad
mee naar huis. De superheld wint een exclusieve reis voor 2 personen naar
Thailand. Bovendien maakt ook iedereen die zijn of haar held nomineert kans om
dezelfde reis te winnen.