Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Hoewel het
oorspronkelijke idee zeker niet slecht was, lopen de sexy chatrooms van Lively toch
leeg. De poging van zoekmachinegigant
Google om de 3-D virtuele wereld massaal toegankelijk te maken via een gewone
webbrowser- en niet via de weinig
gebruiksvriendelijke software van concurrenten zoals World of Warcraft of Second Life- lijkt mislukt.
Werd de
plug-in eerst nog massaal gedownload, dan kabbelde de belangstelling samen met
het enthousiasme snel weg. Er is gewoon niets te doen, luidt de kritiek, zeker
als je vergelijkt met Second Life die “commerce and creativity” aanbiedt of
Club Penguin van Disney die uitpuilt van spelletjes.
Niet
iedereen denkt daar zo over: geroutineerde gebruikers van Second Life stellen
het gebruiksgemak van Lively zeer op prijs.
Google
geeft het echter niet op: Mark Young van het Lively-team geeft toe dat er nog
een reeks onvolkomenheden zijn. Hij belooft dat deze met enkele updates zullen verdwijnen. Blijft de fundamentele vraag
of Google erin zal slagen weg te komen uit de winstgevende search business en
een virtueel product in de markt kan zetten dat de reële wereld op zijn kop zet.
[Bron: The Economist]