Microsoft wil Vista`s imago oppoetsen met duur reclamebureau

Vorig artikel Volgend artikel

Microsoft wil Vista`s imago oppoetsen met duur reclamebureau

Met het inhuren van Crispin Porter + Bogusky, op dit moment Amerika`s meest happening reclamebureau, probeert softwarefabrikant Microsoft het slechte imago op te poetsen van zijn laatste besturingssysteem, Windows Vista.

Vista heeft ontegenzeggelijk een imagoprobleem. Na een sterk vertraagde introductie bleek het systeem verschillende bugs te hebben waarvoor continu nieuwe lapmiddelen gedownload moesten worden. Daarenboven valt de verkoop tegen - zelfs na grote kortingen. Met een campagne die naar verluidt 300 miljoen dollar kost probeert Microsoft het tij te keren. Het is overigens voor het eerst dat de reclames een niet defensief en cool karakter hebben. Een additioneel probleem voor Microsoft is namelijk dat zijn (slechte) imago deels door concurrent Apple gedefinieerd wordt. Het cv van Crispin is indrukwekkend: niet alleen heeft het bureau een merk als Burger King met succes gerevitaliseerd, het heeft succesvolle campagnes voor Mini en Volkswagen op zijn conduitestaat.

Toch zal het een hele kluif worden om Microsoft aan een sexy imago te helpen - het merendeel van de mensen in de creatieve industrie gebruikt immers Apple`s Mac.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies