Algemeen29.10.2009

Nieuwe look Netlog


Nieuwe look Netlog

Netlog introduceerde vandaag een
nieuwe look, die de site visueel aantrekkelijker moet maken voor
jongeren. Tegelijkertijd kondigde de Europese online community Gatcha!
aan, een nieuw merk dat zich toelegt op ‘social gaming’. Netlog heeft
al meer dan
56 miljoen leden.

Netlog is een sociaal online platform gericht op Europese jongeren. Meer dan 56 miljoen leden verspreid over 20 talen surfen regelmatig op Netlog, en er komen er nog elke dag bij. Volgens ComScore
is het pageview marktleider in België, Italië, Oostenrijk, Zwitserland,
Roemenië en Turkije. In Nederland, Duitsland, Frankrijk en Portugal is
het sociaal netwerk tweede. Ook pan-Europees is Netlog marktleider: Per maand komen meer dan
150 miljoen bezoekers langs, goed voor meer dan 4 miljard bekeken pagina’s.

Het begon in 1999 als Asl.to, een webdienst waarop je gratis en
eenvoudig een eigen profielpagina kon aanmaken. In
2003 werd
Asl.to omgedoopt tot redbox. be, met nieuwigheden als microbetalingen
via sms en een credit-systeem om wervende leden te belonen. In
juni 2007 werd alles samengebracht onder
de naam Netlog dat zich vestigde in de Bourdongalerij te Gent.”

Profielen centraal
“Netlog
is een open community waar profielen centraal staan, dit in
tegenstelling tot de pure vriendennetwerken,” zegt Lorenz Bogaert (
31),
mede-oprichter en CEO van Netlog, “Op Netlog maken jongeren vrienden
door een digitale identiteit te bouwen, ervaringen te delen en games te
spelen.” De vernieuwde website heeft een zwart design, en ook de
structuur, de navigatie en de toepassingen zijn aangepast.

Games
Voor
de games heeft Netlog iets speciaal in petto met Gatcha!, een groot MMO
(Massive Multiplayer Online) game. Een speler kan het ene spel van
iemand winnen, maar een ander verliezen. Die uitslagen worden dan
gebundeld in een globale score.

Preview nieuwe look (met dank aan DannyKe voor de link)
Preview nieuwe look (met dank aan Pletski, webdeveloper @ Netlog)