Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Sony Ericsson lanceerde begin november een thuisbasis voor tennisfans op de snelgroeiende, locatie gebaseerde sociale netwerk Foursquare. ‘Sony Ericsson Tennis’ volgers krijgen hierdoor toegang tot exclusieve insidertips en aanbevelingen over de nieuwste hotspots in steden waar WTA-toernooien plaatsvinden.
Tips over interessante locaties, blik achter de schermen en meer…
Vanaf het laatste toernooi van het seizoen, de WTA Championships in Doha, krijgen fans die WTA-evenementen bijwonen tips over de beste locaties, wat er gebeurt achter de schermen op de oefenterreinen en de leukste avondjes uit wanneer ze ‘Sony Ericsson Tennis’ volgen op foursquare™. Ook de sterspeelsters verlenen hun medewerking, geven tips en melden zich persoonlijk aan op hotspots. Tijdens het seizoen 2011 wordt het voor de fans uitkijken naar de exclusieve Sony Ericsson Tennis-badges die ze aan hun collectie kunnen toevoegen.
Edouard Paul (Marketing Manager Sony Ericsson België)
Sony Ericsson is verheugd te kunnen innoveren met Foursquare om zo de fans een nieuwe dimensie te bieden om te genieten van hun favoriete sport. Wanneer ze zich met hun Xperia aanmelden op Foursquare, ontdekken de fans een schat aan exclusieve informatie over de beste locaties op tennisevenementen en de coolste activiteiten ter plaatse. Sociale media zijn immers van cruciaal belang om de fans de best mogelijke toernooi-ervaring te bieden. De WTA-speelsters hebben al miljoenen fans op diverse sociale media en met dit nieuwe initiatief ontdekken de fans exclusief waar hun favoriete speelsters van houden, op en naast het tennisveld.
Wat is een locatie gebaseerd social netwerk?
Location Based Services, zijn diensten waarbij het om de locatie
draait. Door middel van GPS of 3G (plaatsbepaling) geef je via een app
op je telefoon door waar je bent. Populaire diensten op dit moment zijn
Gowalla en Foursquare, maar ook Google Buzz maakt gebruik van lokaties
en zelfs twitter gaat ermee aan de slag.
De LBS’s worden ook wel “the next big thing”genoemd op het internet.
Door de locatie te delen en dat te verspreiden via je twitter en
facebookaccount kun je je vrienden laten weten waar je bent, wat je daar
doet en vooral hoe het daar is. Dat je dat doet maakt het voor
commercieele bedrijven weer lucratief om te zorgen dat ze jou kunnen
belonen voor je aanwezigheid. Zo zijn er horeca gelegenheden in de USA
die “mayors” (Foursquare) van die desbetreffende locatie korting geven.
Gowalla test weer met kortingsbonnen die je kunt vinden op een locatie
en daarna mag inwisselen tegen fysieke goederen of een korting.