Sportcommunities bieden kansen voor marketeers

Vorig artikel Volgend artikel

Sportcommunities bieden kansen voor marketeers

Sportmarketeers maken nauwelijks gebruik van web 2.0, terwijl de vele drukke sportcommunities het ideale Umfeld bieden voor merken. Interactieve sportmarketeer Gijsbregt Brouwer is overtuigd van de verdieping die internet kan aanbrengen in de sportbeleving en ontwikkelde de online marketingcommunity Sport 2.0. Hij geeft hier tevens presentaties over.

In de toekomst zal content gratis zijn en kunnen mooie doelpunten bijvoorbeeld uitgewisseld worden op Sport 2.0. Brouwer weet echter nog niet hoe het dan met de rechten en de opbrengsten geregeld zal zijn. Op dit moment is Sport 2.0 voorzien van een Social Sport Matrix, waarbij actieve en passieve doelgroepen (sporters en fans) uitgesplitst zijn naar functionaliteiten als community, gaming en nieuws. Voor de sporter is er bijvoorbeeld het Nike+ platform van Nike en Apple waarop de loopprestaties kunnen worden bijgehouden.

Op een van Duitslands grootste sportcommunities MeinSport.de kunnen sporters en fans met hun club in contact komen. Daarnaast is het netwerk ook een marktplaats voor amateursport. Via `white label`-varianten van het eigen platform maakt MeinSport branded communities en lokale netwerken ook mogelijk. Om bezoekers vast te houden maakt het platform voor iedere sport een tv-filmpje. Brouwer denkt dat sport zich bij uitstek leent voor interactie en ziet grote kansen voor applicaties voor community`s.

[Bron: Emerce]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies