Travel 2011

Vorig artikel Volgend artikel

Travel 2011

Travelmedia, een in december 2007 organiseert op woensdag 23 november voor de tweede maal zijn Travel congres in het Hotel Van der Valk te Brugge (Oostkamp). Na een zeer succesvolle eerste editie vorig jaar kon een vervolg niet uitblijven. Het congres heeft volgens de organisatoren een minstens even sterk programma als het jaar voorheen. 

Tien sprekers zijn uitgenodigd om de aanwezigen (touroperators, hoteliers, toeristische diensten, …) wegwijs te maken in de vele mogelijkheden van de online reissector. Momenteel zijn er nog enkele plaatsen vrij, dus snel inschrijven is de boodschap! Alle praktische details alsook de inschrijvingsmodule zijn te vinden op de website.

Een overzicht van de eerste editie kan je hier nalezen.

Sfeer-travel-2010

Programma

1) Vincent Van Quickenborne (Ontslagnemend minister van Ondernemen en Vereenvoudigen)

In 2010 werd Vincent Van Quickenborne door het World Economic Forum geselecteerd als Young Global Leader. Voor Travel 2011 geef hij een kick-off van de tweede editie van het congres over online travel. Als ontslagnemend Minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen wil hij de ondernemingszin in iedereen aanwakkeren en de bureaucratie verder afbouwen. Hij zal zijn kijk op de Belgische toeristische sector kort toelichten.

2) Jan Peeters (Travolon & Travelecadamy)

Jan Peeters is meer dan een ervaren travel professional. Hij bekleedde verschillende topmanagement posities in België en Europa. Zijn ruime ervaring overbrugt de horeca, touroperator, vakantiedorpen en reisbureaus. Op 47-jarige leeftijd richtte hij zijn eigen bedrijf op. Travolon is een kennis-, advies- en trainingcentrum ten dienste van de horeca en reisindustrie. Jan leidt het Travel 2011 congres in goede banen als congresvoorzitter.

3) Hedwig Wassing (CEO @Leisure Belvilla))

Uiteindelijk gaat het in de (e-)commerce wereld altijd om bereik en conversie. Klantgericht denken is niets nieuws, maar nog steeds niet zo vanzelfsprekend als we vaak denken. Hedwig Wassing toont hoe Belvilla haar multi-channel communicatie en distributie organiseert waarbij antwoord wordt gegeven op aloude vragen. Hoe bereik ik mijn potentiële klanten en zorg ik ervoor dat zoekers ook boekers worden? Hoe ga ik om met de spanning die er is tussen directe verkoop en retail distributie? Welke invloed heeft (sociale) media in dit marketingspel en veroorzaken deze wezenlijke veranderingen?

4) Bart Bellers (Director Business Development Amadeus Benelux)

Staan we aan de vooravond van een nieuwe revolutie in de reiswereld? Bart Bellers van Amadeus Benelux staat stil bij de gelijkenissen en verschillen tussen "mobile travel" en "online travel". Reisagenten mogen de online boot niet missen en technologie kan hierin een grote rol spelen. Op deze uitdagingen gaat Bart dieper in tijdens zijn presentatie op Travel 2011.

5) Karl Gilis (Managing Partner AGConsult)


Na een overtuigende presentatie vorig jaar komt Karl Gilis terug met nog meer tips. Met zijn usabilitybedrijf AGConsult verbetert hij al meer dan 10 jaar de gebruiksvriendelijkheid en conversie van websites. Op Travel 2010 gaf hij concrete tips hoe uw website veel beter kan en hoe u bijgevolg uw omzet kan verhogen. Ook dit jaar zal de sessie bulken van de do's en don'ts aan de hand van heel wat Belgische reiswebsites.

6) Pieter Hens (Marketeer Toerisme Oostende)

Toerisme Oostende vzw maakte de voorbije jaren een enorme evolutie op het gebied van online communicatie. Er werd via visitoostende.be ingezet op online, social media en mobile. Zonder grootse investeringen, maar met de juiste zin voor realiteit, ziet Toerisme Oostende haar bezoekers, likers en followers gestaag groeien. Pieter laat ons even meekijken in hun strategie.

7) Roel Naessens (Travel Industry Head Google Belgium)

Voor de interneteconomie verwacht men in 2015 een stijging tot 4,6% van het Belgisch BBP. Hoe kan de Belgische reissector hier mee van profiteren? Innovatie is hier het sleutelwoord en in de reissector ligt die focus op de aankoopfase van de consument. Roel informeert vanuit zijn ervaring hoe Google inspeelt op de verlangens van consumenten naar meer inspiratie en efficiënte informatie over reizen. Tot slot zal hij de recente Google innovaties toelichten die je kan integreren in jouw bedrijfsstrategie.

8) Bram Clincke (Marketing Director Groupon Benelux)


Groupon Travel, wat houdt dat juist in? Bram Clincke zal in zijn toelichting dieper ingaan op de positionering van Groupon Travel en de learnings van het afgelopen jaar. De consument is de voorbije jaren is geëvolueerd in zijn manier van beleven en aankopen. Groupon heeft via zijn marketing activiteiten hier optimaal op ingespeeld. Bram licht toe wat Groupon en de reissector voor elkaar kunnen betekenen.

9) Polle De Maagt (Independent Digital / social media consultant)

Marketing is te belangrijk om aan de marketing afdeling over te laten. Doe dingen die de moeite waard zijn om over te praten. En maak gebruik van het ongebruikt potentieel van je organisatie. Enkele basisbeginselen als het gaat om het goed toepassen van sociale media. En dat heeft dus eigenlijk niks met sociale media te maken en des te meer met gezond verstand en business inzicht. Polle neemt u aan de hand van een aantal praktische cases van onder andere KLM mee in het relevant toepassen van social media in travel.

10) Nog te bepalen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies