Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
‘Is
het gedaan met Twitter? (25 karakters)?’ Die vraag stellen zich een
aantal specialisten nu onderzoek van Nielsen aantoont dat 60 procent van de mensen die een account aanmaken op de microblogsite er binnen de maand opnieuw de brui aan geven. Op
Twitter kunnen mensen in maximaal 140 karakters hun boodschap of mening
kwijt over … zowat alles. Ondanks de zelfpromotie, waarin Twitter
uitblinkt, zijn mensen dus blijkbaar op zoek naar meer dan wat
navelstaarderij, aldus de Los Angeles Times.
‘Mensen die zich bij Twitter aanmelden en dan opnieuw
verrekken hebben er (nog) niets van begrepen,’ schrijft PC World. ‘Maar dat is verder geen probleem, we zullen
jullie niet missen, tot jullie uiteindelijk begrepen zullen hebben waar het om gaat.
Maar eens het muntje valt zullen die mensen begrijpen dat Twitter een
multigebruikercommunicatiemedium is dat de test doorstaat met eender welk ander
sociaal medium. Hoe meer mensen je volgt, hoe verrijkender de conversatie wordt…’
‘Twitter is leuk,’ schrijft
Business Week.. Het is entertainend om te
weten wat vrienden, collega’s en beroemdheden doen en denken. Maar als Twitter
er niet eens in slaagt verwoede Twitteraars te maken, zelfs wanneer de hype op
zijn hoogtepunt zit, is het duidelijk dat het niet meer dan een zoveelste rage
is.’