Yahoo belooft revolutie in online advertising

Vorig artikel Volgend artikel

Yahoo belooft revolutie in online advertising

Een goedkoper en minder complex systeem voor online advertenties zal eenzelfde revolutie ontketenen als de digitale videorecorder vorige eeuw. Dat zei Yahoo-baas Jerry Yang bij de voorstelling van ‘Apt from Yahoo’, een online advertentiesysteem dat claimt de aankoop- en displayprocedure fel te vereenvoudigen. Yahoo zegt daarmee de media en vooral de krantenindustrie ter hulp te willen snellen.

Een aantal kranten- waaronder de San Francisco Chronicle- hebben al  ingetekend. De nieuwe software gaat gebruik maken van de gegevens die kranten door de jaren over hun lezers hebben verzameld. Het nieuwe systeem moet de felgeplaagde industrie ademruimte geven. Die zag zich de laatste maanden genoodzaakt de helft van de beschikbare advertentieruimte tegen spotprijs van de hand te doen. Het gaat om zaken als locatie en persoonlijke interesses.

Kranten als de Denver Post en de Salt Lake Tribune melden dat de eerste tests 'zeer positief' zijn. ‘Apt from Yahoo’ hoopt een aanzienlijk deel van de 8,5 miljard dollar te kunnen inlijven die jaarlijks in de VS aan lokale advertenties worden besteed.

In 2009 wil Yahoo het systeem ook buiten de VS introduceren.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies