Phonebloks: customize je duurzame smartphone in Lego-stijl
Elektronische apparaten zijn niet gemaakt om lang mee te gaan. Noodgedwongen werp je je volledige toestel de vuilbak in, ook als er slechts één onderdeeltje mankementen vertoont. En dat terwijl alle andere nog perfect...

Instagram-hotel mixt fotografie met reizen tot een ultieme social media vakantie
Blijkbaar halen tegenwoordig ook hotels hun inspiratie uit social media. Een voorbeeldje vanuit het verre Australië is het Instagram-hotel: een unieke logeerplaats waar de muren voorzien zijn van digitale wanddecoratie...

Londense department store Selfridges maakt allereerste co-created fashion campagne ter wereld
Selfridges, een keten van high-end department stores uit de UK, lanceerde de allereerste co-created fashion campagne ter wereld. Om het nieuwe denim department te promoten, werden veelvuldige images gebruikt die voll...

Dankzij Google Fiber gooit zieke Amerikaanse jongeren op 3 000 km afstand eerste pitch tijdens baseball game
Nick LeGrande, een 13-jarige Amerikaanse jongen uit Kansas City in de VS, is zoals elke doorsnee 'American boy' zot van baseball. Helaas steekt een levensbedreigende ziekte daar een stokje voor. Aplastische anemie, e...

Amerikaanse winkelketen introduceert digitale 'shoppable' etalages met levensgrote tablets
In New York kan je tegenwoordig de nieuwe collectie van Kate Spade, een Amerikaanse designerlijn, shoppen via virtuele displays in downtown Manhattan. Dat op zich lijkt niet zo heel spectaculair. De zaak verandert ec...

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje
Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het...

Taiwanese koffieketen Let's Caffe biedt unieke 'customer experience': print je portret op je favoriete 'latte'
Let's Caffe, een keten van koffiekiosken in Taïwan, biedt hun klanten tegenwoordig een unieke 'latte experience'. Een ordinaire beker koffie bestellen, past niet in hun concept. Klanten customizen hun kop koffie doo...

Donor Cable campaign promoot bloeddonatie: doneer je batterijleven aan een smartphone 'in nood'
Bestaat er werkelijk op sommige momenten niet ergers in je leven dan een smartphone die dreigt uit te vallen, omdat je batterij het binnen enkele seconden het leven zal begeven? Uiteraard niet. Maar laten we die afwe...

HP City 2013: Hewlett Packard ontwikkelde technologie voor meest gepersonaliseerde advertising campagne van Coca-Cola
Tijdens HP City 2013 op 12 juni, een lokaal event van Hewlett Packard in Tour & Taxis Brussel, stond 'IT Mobility & Innovation' centraal. Geen gewoon 'IT event', maar een jaarlijkse meeting van het Amerikaanse techn...

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer
De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots - het biermerk Stella Artois - in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het...

Facetune: de mobiele versie van Photoshop, zonder de ingewikkelde handleiding
Photo-editing apps kennen we al genoeg: een filtertje toepassen, een kleureffect- of element toevoegen, ... : die skills hebben we al goed onder de knie. Maar nu is er Facetune: de app die oneven huid, een puistje o...

Dingt brief Angelina Jolie mee op het reclamefestival van Cannes?
Reclamemaker Tim Driesen, Creative Director bij Famous, vraagt aan actrice Angelina Jolie om haar open brief in The New York Times in te sturen voor het reclamefestival van Cannes. openhartige brief in The New York Ti...
