Let’s Caffe, een keten van koffiekiosken in Taïwan, biedt hun klanten tegenwoordig een unieke ‘latte experience’. Een ordinaire beker koffie bestellen, past niet in hun concept. Klanten customizen hun kop koffie door een zelfgekozen foto op hun favoriete ‘latte’ te printen.
Klanten uploaden een foto via hun smartphone op de koffiemachine. Vervolgens wordt je portret met cacaopoeder gereproduceerd op een vers laagje koffieschuim. De innovatieve koffieprinter lijkt me een ideetje dat in ons land ook zou kunnen werken. België pikt helemaal in op de ‘latte trend’. De lokale populariteit van ketens als Starbucks bewijst dat, maar ook het eindeloze aanbod verschillende smaken en bereidingswijzen maken een ordinaire kop koffie, ja … gewoon ‘ordinair’.
De experience rond het drinken van een kop koffie blijkt met het ‘coffee printing’ concept toch niet onuitputtelijk te zijn. Je portret krijgt ook een sociale dimensie, want wie wil nu niet dit unieke portret met je vrienden op Facebook delen? Narcistisch? Of gewoon leuk? 🙂