De Swatch Touch Zero One

De Swatch Touch Zero One

Vorig artikel Volgend artikel

Even leek het erop dat Swatch en Apple samen een smartwatch gingen ontwerpen, maar dat bleek al snel niet meer dan een gerucht te zijn. De Apple Watch kwam in april dit jaar op de markt, maar vóór die lancering kondigde Swatch al haar eigen smartwatch aan. Deze smartwatch zal later dit jaar worden uitgebracht onder de naam ‘Swatch Touch Zero One’ en valt in eerste instantie op vanwege de doelgroep: beachvolleyballers.

Swatch is al jaren de grootste fabrikant van horloges wereldwijd. In de jaren negentig was het bedrijf zelfs iconisch te noemen, omdat het merk ervoor zorgde dat iedereen plastic horlogebandjes ging dragen. Ondertussen is Swatch het moederbedrijf achter een aantal luxe horlogemerken, waaronder Omega, Hamilton en Calvin Klein. Omdat Swatch de grootste speler op de horlogemarkt is, kijkt de hele horlogewereld automatisch mee bij iedere introductie. Zo ook bij de 'Swatch Touch Zero One'.

Vanwege de specifieke doelgroep van de Swatch Touch Zero One, zal het horloge niet snel als concurrent van de Apple Watch worden gezien. De smartwatch, die zo'n 160 dollar gaat kosten, is gebaseerd op een eerder horloge van Swatch: de Swatch Touch. De smartwatch valt op door het felgele design met veelkleurige band. De Zero One kan het aantal stappen dat je zet, je verbrande calorieën en verschillende volleybal-bewegingen bijhouden. Deze metingen kun je vervolgens beknopt op je horloge terugvinden, en uitgebreider op de bijbehorende app. Er is duidelijk nagedacht over de functionaliteit van de smartwatch, maar wellicht wat minder over het design. Wie geen beachvolleyballer is of het felgele apparaat liever niet draagt, kan overwegen voor de Apple Watch te gaan. Nog niet overtuigd van de smartwatch? Dan kun je via horlogemarktplaats Chrono24 op zoek gaan naar een mooi, analoog horloge.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies