Marketing30.11.2015

Eurobest: welke seminaries gaan we volgen?


Van alle sprekers op Eurobest heeft Belgian Cowboys er een paar uitgepikt.

Er zijn ontzettend veel sprekers deze week op Eurobest. Hieronder een paar sprekers waar wij alvast naar uitkijken:

– Ben Priest: Founder & Chief Creative Officer, adam&eveDDB

Van hem wil ik horen hoe je snel kan groeien in de reclame industrie. Lees even mee en beoordeel zelf hoe snel deze jongens zijn gegaan.

Op 2 jaar van start-up naar ‘creative agency of the year’ gaan in de UK en nog eens 2 jaar later de IPA Effectiveness Awards winnen voor John Lewis. Om daarna in 2014 maar even 4 Grand Prix, 7 gouden leeuwen en “agency of the year” in Cannes kan worden. Oh, en by the way, ook nog eens verkocht worden aan DDB een jaar later voor een gigantisch bedrag voor een klein, naar Londense normen, bureau.

– Gaston Serpenti: Creative Lead, The Zoo, Google Emea

Van hem wil ik horen hoe creatief Google juist is. Serpenti heeft zijn strepen verdient als creatief directeur bij toppers zoals Boondoggle, Achting! en Anomaly alvorens over te stappen naar Google.

– Pete Carter: Director, Brand Building Integrated Communications, Procter & Gamble

De titel van zijn betoog komt zo vaak terug in alles wat reclame mensen vandaag doen dat ik het graag eens hoor van iemand die zo hoog bij een top adverteerder zit: Zijn effectiviteit en creativiteit incompatibel of onafscheidbaar?

– Huw Devine: Strategist, MNSTR

Hij gaat ons vertellen hoe merken straffe, lees dure en grote producties, verhalen kunnen vertellen in een cultuur van ‘micro-content.

– Philippe Fass: Creative Director, Happiness Brussels

Een gelauwerde creatief directeur die ouder is dan 50 jaar en die iets te vertellen heeft over ‘oudere’ creatieven en dit in een industrie waar de gemiddelde leeftijd 28 jaar is en die er ook bekend voor staat om absoluut geen carrière plan te hebben voor mensen die ouder zijn dan 40 (behalve dan je eigen bureau op te starten of consultant te worden). Daar wil ik wel eens naar luisteren.

– Nick Turner: International Executive Creative Director, Razorfish

Als de creatief directeur van Razorfish iets komt vertellen over “business transformation” dan wil ik er bij zijn.

– Mark Woerde: Co-founder, Lemz

Iemand die in de Top 50 creatievelingen staat van Adage en die dan nog eens het boek: “How advertising will heal the world and your business” heeft geschreven, die wil je zien… al was het maar om eindelijk aan je vrienden die niet in de reclame zitten iets positief te kunnen vertellen over ons vak!

En uiteraard willen we de Belgen op het podium allemaal zien.

Verder lezen over Awards

Dit zijn de eerste winnaars van de Belgian Marketing Awards

De oogst van de eerste Belgian Marketing Awards is bekend. Delhaize, Spott en Sophie Pollet (Telenet) zijn respectievelijk Belgian Marketing Company of the Year, Young Belgian Marketing Company of the Year en Marketing L...

Marketing03.12.2020

Dit zijn de eerste winnaars van de Belgian Marketing Awards

​Delhaize, Spott en Sophie Pollet (Telenet)
​Dit zijn de 9 Belgian Marketing Awards​ finalisten

De 9 finalisten van de eerste editie Belgian Marketing Awards zijn bekend. Zij maken kans om op 3 december de winnaar te worden van The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year of The...

Marketing29.10.2020

​Dit zijn de 9 Belgian Marketing Awards​ finalisten

Dit is het ‘Beste strand van Europa in 2016’

Stiniva, op het eiland Vis (Kroatië), sleept de titel van 'Beste strand van Europa in 2016' in de wacht. De prijs werd uitgereikt door European Best Destinations, een Europese organisatie in Brussel die werd opgericht o...

Travel28.04.2016

Dit is het ‘Beste strand van Europa in 2016’

Eurobest: 30 Belgische prijzen

Met 30 prijzen op het Europese reclame festival, Eurobest, doen de Belgen het zeker niet slecht, zeker als daar zelf een Grand Prix tussen zit. DDB Brussels is de grote winnaar van deze editie met 1 Grand Prix, 1 Zilver...

Marketing04.12.2015

Eurobest: 30 Belgische prijzen

1 Grandprix, 3 Goud, 10 Zilver en 16 Bronze
Eurobest: wie won ook alweer in 2014?

Dinsdag begint Eurobest en dit jaar komt de top van het marketing wereldje naar Antwerpen, daar moet Belgian Cowboys uiteraard bij zijn. Alvorens ons te verliezen in analyses en pronostieken willen we nog even kijken wel...

Marketing29.11.2015

Eurobest: wie won ook alweer in 2014?

Alle Belgische Eurobest winnaars van 2014
De Facebook studio awards 2014: inschrijvingen zijn geopend

De Facebook Studio Awards worden voor de derde keer uitgereikt aan merken en bureaus voor de beste Facebook campagnes. De Studio Awards bieden de kans op internationale erkenning en worden uitgereikt door de be...

Social06.11.2013

De Facebook studio awards 2014: inschrijvingen zijn geopend

Dit zijn alle Belgische winnaars van Cannes Lions 2013

Afgelopen week zakten opnieuw heel wat gezanten van onze Belgische reclamebureaus af naar het mondaine Cannes voor de 60ste editie van Cannes Lions: het internationale festival voor de creativiteit. In de internation...

Marketing24.06.2013

Dit zijn alle Belgische winnaars van Cannes Lions 2013

Campagnes van Telenet, Music for Life & Ketnet winnen op Effie Awards 2013

De Effie Awards 2013, de marketing-reclame prijzen voor campagnes die 'werken' en hun effectiviteit bewijzen, werden gisteren voor de 25ste keer in ons land uitgereikt. De prijzen gaan elk jaar opnieuw weer naar ca...

Marketing14.06.2013

Campagnes van Telenet, Music for Life & Ketnet winnen op Effie Awards 2013