Marketing26.04.2016

Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!


De zomer komt eraan, dus vinden veel mannen het nodig om ‘in shape’ te geraken. Dat is nochtans niet nodig volgens AXE! Nog tot 11 mei kunnen mannen, samen met de AXE male grooming experts, op zoek naar hun ‘magic’ om die vervolgens in de verf te zetten met de nieuwe AXE productlijn. Alle mannen van wie de magic op foto werd vastgelegd in de AXE Store, zullen midden mei zelf de hoofdrol spelen in de nationale mediacampagne waar dus niet langer professionele hunks, maar deze guys-next-door de plak zwaaien.

Het einde van de traditionele macho

Dat AXE in zijn communicatie bijna letterlijk gebruik maakt van de guy-next-door, is niet toevallig: het oerklasssieke manbeeld van geld en spierballen is achterhaald. Slechts 20 procent van de vrouwen zegt nog te vallen voor de traditionele macho. Maar liefst 90 procent van alle vrouwen wil vooral een man die zich goed voelt in z’n vel, terwijl slechts 13 procent van alle mannen hun eigen sexappeal naar waarde weet te schatten. Een discrepantie die AXE uit de wereld wil helpen. Door mannen te helpen bij het zoeken naar hun magic én door drie nieuwe AXE-productlijnen die helpen hun thing in de verf te zetten.

#FINDYOURMAGIC in de AXE store

Mannen die hun magic willen (her)ontdekken, kunnen zo vanaf 15 april tot 11 mei terecht in de AXE Store @ Gulden Vlies. Daar staan grooming experts klaar met tips & tricks om hen te helpen hun thing zo goed mogelijk uit te spelen. Wie de AXE-Store binnenstapt, kan vrijblijvend onder handen genomen worden door een gespecialiseerd barbier. Achteraf kan hij een t-shirt kiezen uit een van de vele Who needs a six pack when…-quotes en is er de mogelijkheid voor de lens van een professionele fotograaf te verschijnen.

GUY-NEXT-DOOR hoofdrolspeler in nationale AXE mediacampagne

Dat laatste is niet geheel onbelangrijk. Midden mei lanceert AXE een nieuwe mediacampagne waarbij geen professionele hunks als model worden gebruikt, maar wel gewone mannen die allemaal op zoek gaan naar hun magic in de AXE-Store @ Gulden Vlies. Zij worden de hoofdrolspelers in een nationale mediacampagne en zullen de foto’s van zichzelf en hun magic dus overal in België zien opduiken.

AXESTOREBXL-75
AXESTOREBXL-75

PRAKTISCH: AXE STORE @ Gulden Vlies

Locatie

Elsensesteenweg nr. 2 – 1060 Brussel

Openbaar vervoer

Dichtstbijzijnde metrohalte: Naamse Poort

Parking

Parking 2 Poorten – Waterloolaan nr. 2A – 1000 Brussel

Openingsuren

De AXE Pop-Up Store is open vanaf 15 april tot 11 mei. Van maandag tot en met zaterdag telkens van 10 uur tot 18 uur. Elke zaterdag is er een gespecialiseerd barbier aanwezig.

Meer info

www.axe.bewww.facebook.com/AxeBEwww.instagram.com/axebelgium

Jiri Truijen

Time Traveller, Tech Ninja, Mediacoach en Digital Consultant

Verder lezen over Ad

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het...

Marketing24.06.2013

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Facebook heeft ondertussen meer dan 1 miljoen actieve adverterende bedrijven op het sociale netwerk. "Het grootste deel daarvan zijn kleine ondernemingen", kondigde Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij...

Marketing19.06.2013

Facebook telt 1 miljoen grotendeels ‘kleine’ actieve adverteerders

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots - het biermerk Stella Artois - in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het...

Marketing14.06.2013

Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Facebook blijft wereldwijd groeien maar is druk bezig om hun 'big data' commercieel verder te exploiteren en experimenteren daarbij met allerlei verschillende reclamevormen. Ze blijven één van 's werelds grootste...

Marketing29.05.2013

Facebook viseert KMO-markt voor nieuwe vormen van advertising

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

De nieuwe Microsoft print campagne voor Office 365 is wel héél bijzonder. In een recente uitgave van het Amerikaanse Forbes magazine werd bij een beperkt aantal exemplaren een WiFi router 'verborgen'. De T-mobile w...

Marketing02.05.2013

Microsoft Office ad maakt van Forbes magazine een WiFi hotspot

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

In de nieuwe iPhone 5 commercial van welgeteld één minuut ligt de focus volledig op de camera. De reclame toont hoe mensen hun device gebruiken in allerlei situaties en omstandigheden. Beeldmateriaal van mensen die aan...

Marketing26.04.2013

Opmerkelijke nieuwe iPhone 5 commercial

Jupiler, mannen weten waarom

Nog eentje voor het weekend: een mooie big budget ad voor Jupiler, inclusief trucks, vuur, grote steden en een bende 'werklui' in de stijl van de befaamde Coca-Cola Light man. Erg mooi gedaan, met een leuke 'twist' o...

Marketing12.04.2013

Jupiler, mannen weten waarom

Dove campagne vermomd als Photoshop filter

Dove, het beauty-merk, niet de chocolade, timmert al een aantal jaren aan de weg van de authenticiteit met gelauwerde reclame campages. Deze campagnes zijn bedoeld om mensen de ogen te openen voor foto-manipulatie. Z...

Marketing06.03.2013

Dove campagne vermomd als Photoshop filter

Verder lezen over Advertising

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

De Belgian Association of Marketing (officieel B:A/M!) – en voorloper IAB Belgium – hebben de Matrix-studie nu al voor de negende keer uitgevoerd. Dit keer werkten 578 communicatieprofessionals waaronder adverteerder...

Marketing07.06.2019

Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen

Influencer marketing in de lift
Dronevertising!

Gastartikel door Dennis De Cat: Meer info: Facebook / LinkedIn / Slideshare / THoM Drones zijn in, ongelofelijk in! Iedereen die de kans kreeg om de Websummit in Dublin of The Next Web Conference in Amsterdam te bezoe...

Technology05.02.2016

Dronevertising!

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Kaarsen die geuren – toegegeven, dit werkwoord is misschien niet helemaal op zijn plaats – naar Pringles. Korte pauze om het te laten doordringen. Jup, de chipsfabrikant brengt een reeks kaarsen op de markt met drie...

Marketing01.12.2015

Naar-Pringles-geurende kaarsen

Eindelijk
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Drie onderzoekers van de KU Leuven gaan het eerste "space billboard" ooit lanceren. Ze doen dat om op die manier het onderzoek naar CubeSats, een nieuw type satelliet, te steunen. Die CubeSats zijn volgens hen perfect om...

Technology30.11.2015

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Boondoggle rekruteert adblockers

Boondoggle is op zoek naar versterking. Om de juiste mensen te rekruteren, pakt het bureau uit met een opmerkelijke campagne op de grootste Belgische marketing- en communicatiewebsites: een banner die alleen te zien is v...

Marketing26.11.2015

Boondoggle rekruteert adblockers

Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

"Ad blocking" - bij adverteerders sowieso al één van de meest besproken termen van het voorbije jaar - wordt bij deze een nog belangrijker punt op de agenda. Steun ervoor komt deze keer namelijk uit onverwachte hoek: d...

Mobile23.11.2015

Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

‘Free Spirits’ is een mini-docuserie van het Belgische biermerk Primus met als onderwerp om gelijkgestemde eigenzinnige zielen te portretteren. De serie volgt een aantal mensen die hun eigen weg volgen en bewuste keu...

Marketing05.08.2015

Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies

Instagram-advertentie Michael Kors genereert 370% meer likes

Vijf dagen geleden was het merk Michael Kors het eerste merk dat advertenties mocht plaatsen op Instagram. Nitrogram, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de gegevens van Instagram, keek grondig naar de campagne...

Marketing07.11.2013

Instagram-advertentie Michael Kors genereert 370% meer likes