Vlaamse bedenkt een gloednieuw communicatiemiddel: World of Waw

Vorig artikel Volgend artikel

Communicatie-experte Tina Stroobandt is vanavond op één te zien in het gloednieuwe programma ‘Topstarter’. Stroobandt is de bezieler van World of Waw, een gloednieuw communicatiemiddel dat handleidingen, informatieborden en toeristische gidsen een stuk een stuk interessanter, frisser én moderner moet maken. World of Waw World of Waw is een app voor smartphone of tablet waarin een virtuele gids altijd paraat staat om je aan de hand van augmented reality bij te staan met raad en daad. Hoe? Je scant het logo of product waarvan je meer wilt weten met de camera van je smartphone of tablet en je virtueel vriendje, Message Mike, verschijnt. Hij kan je vervolgens op gelijk welke locatie, bij eender welk product een woordje uitleg geven. Bovendien spreekt de enthousiaste woordvoerder elke taal en kan hij onvermoeibaar vertellen. Ben je ‘m beu? Met één druk op de knop ben je van ‘m af. Probeer dat maar eens met een echte museumgids.   Message Mike World of Waw zou wel eens groot kunnen worden. Niet enkel musea kunnen ‘m als gids inschakelen, in pretparken zou hij je de weg kunnen wijzen of meer informatie kunnen verstrekken over bepaalde attracties en fabrikanten zouden Message Mike als meertalige handleiding kunnen gebruiken. De mogelijkheden zijn legio. Toch is het succes van Tina's 'World of Waw' nog niet gegarandeerd. Enkel als bedrijven een eigen virtuele gids bestellen, wordt het project rendabel. Grote kleppers als Telenet, DMee Efteling en Hallmark toonden al interesse. "In tussentijd blijven we experimenteren met de mogelijkheden van deze boeiende technologie”, zegt Tina Stroobandt.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies