Emailmarketing is een van de meest effectieve tools in online marketing. Met de hoogste resultaten en meest efficiënte manieren om te meten. Tijdens de DDMA Emailsummit vorige maand gaf Gerrit van Leeuwen aan dat Gmail de komende tijd veel veranderingen zal gaan doorvoeren. Zo is Google bezig met het testen van een 'Pinterest-achtige' weergave van de inbox. Momenteel is bekend geworden dat Dropbox en MIT samen een nieuwe startup zijn begonnen, genaamd Inbox, een next-gen email platform.
Inbox is gelijk aan de nieuwe API van Gmail, maar biedt daarnaast een modernere manier om apps te bouwen waarmee toegang kan worden verkregen tot de inbox van de eindgebruiker. Naast Gmail werkt Inbox ook met Yahoo, Microsoft Exchange en andere emailproviders.
De insteek achter Inbox is om ontwikkelaars een upgrade te geven naast de normale email protocollen en formats. Inbox is geschikt voor een uitgebreide groep ontwikkelaars. Met Inbox kunnen zowel simpele als zeer uitgebreide email formats worden opgesteld. Inbox is minder afhankelijk van oude emailprotocollen zoals IMAP. Apps werken via Inbox niet als een email client, maar de focus wordt verlegd naar specifieke functies zoals het snoozen bij een binnenkomende mail of het simpelweg versturen van emails.
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.
Cookies toestaan Meer informatie over cookies
Cookies toestaan Meer informatie over cookies