Online Heroes stelt de digitale paskamer voor

Online Heroes stelt de digitale paskamer voor

Als mode en technologie elkaar kruisen

Vorig artikel Volgend artikel

Je kent het vast wel: Je staat in de paskamer, maar de broek die je past is te klein/groot. Als je pech hebt ben je alleen, of is je gezelschap net niet in de buurt om een andere maat te halen. Of dat ander probleem: je vindt die éne coole sweater niet, die de paspop in de etalage aan heeft. De digitale paskamer is de oplossing!

1

Als mode en technologie elkaar kruisen

De digitalisering van kledingzaken is al even bezig. Zo hebben veel kledingzaken ondertussen al een webshop, maar ook zijn er al kledingzaken die je enkel online kan bezoeken (zoals Zalando). "Online Heroes" is een stap verder gegaan in het moderniseren en digitaliseren van kledingzaken.

Tijdens het Fashion Talks evenement heeft Online Heroes de 'digitale paskamer' voorgesteld. De digitale paskamer is een pasklare oplossing voor fashion retail om winkels op een efficiënte manier te digitaliseren en de merkbeleving te verrijken. Ook de bezoekers die met de digitale paskamer hebben kennisgemaakt, zijn enthousiast.

6

Hoe werkt het?

Je stapt de paskamer binnen, waar je een groot touchscreen hangt. Hier zoek je naar het kledingstuk dat je wil passen: je kiest het merk, de maat en de kleur en je bevestigd je keuze. Dan krijgt een winkelbediende je bestelling door via een melding van de app. De winkelbediende ziet ook in welke paskamer je zit, dus kan je rustig op hem/haar wachten , terwijl je ondertussen wat foto's en/of filmpjes bekijkt van het kledingstuk dat je gaat passen.

“We maken duidelijk dat niet de technologie maar de merkbeleving en de klantervaring centraal dienen te staan. Bij binnenkomst in de digitale paskamer wordt de klant dan ook direct onbewust ondergedompeld in de merksfeer op basis van zijn gekozen artikelen, terwijl hij bewust wordt verrast met extra services”, zegt Bart Cuylaerts van Online Heroes.

Toekomst

We zullen dit concept binnenkort al in de winkelstraat zien, maar ook de verdere toekomst ziet er rooskleurig uit! Zo kan dit concept nog veel verder uitgewerkt worden. Denk maar aan het toevoegen van een camera met kledingherkenningssoftware en je op basis van wat je aan hebt, mee helpt zoeken naar nieuwe kledingstukken. We zijn benieuwd naar wat de toekomst brengt!

Jiri Truijen

Time Traveller, Tech Ninja, Mediacoach en Digital Consultant

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies