Het Google jaaroverzicht van 2017!

Dit was er trending in 2017

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag onthulde Google de meest trending zoekopdrachten van 2017 in België. Waar hebben we in 2017 het meest op gegoogeld? Wat waren de belangrijkste zoekopdrachten en onderwerpen? Dit zijn de zoekopdrachten die de sterkste stijging kenden in vergelijking met 2016, of anders gezegd: ‘Wat was hot dit jaar?’.

Top trending zoekopdrachten in België in 2017

Technologie, het blijft een hot topic. Zowel voor zij die niet goed weten hoe ze ermee moeten omgaan, als voor zij die mee willen zijn. De iPhone 8 deed het niet slecht met een vierde plaats - terwijl de iPhone X, het nieuwste paradepaardje van Apple, het moet doen met plaats 13. Daarnaast zijn er nog zekerheden in het leven: het Eurovisiesongfestival blijft ongezien populair, net als de Tour de France en ‘Temptation Island’: voor velen de favoriete guilty pleasure.

1. Facebook aanmelden/connection
  2. Eurovision 2017
  3. torrent9
  4. iPhone 8
  5. Tour de France 2017
  6. Temptation Island 2017
  7. hd stream
  8. Orange
  9. Secret Story 11
  10. Tui
  11. Hotmail connexion
  12. About you
  13. iPhone X
  14. Stranger Things
  15. Woord snack

'Wat is...?'

De Vlaming wordt gedreven door nieuwsgierigheid en streeft ernaar de kennis zo goed mogelijk uit te breiden, of het nu gaat om narcisme, autisme of simpelweg de televisieprogrammatie. Bovenaan prijkt de waarde van een auto, in het jaar dat ‘Lage-Emissiezone’ de shortlist van ‘Woord van het Jaar’ net misliep. Toeval?

1. Wat is mijn auto waard
  2. Wat is mijn ip
  3. Wat is er vandaag te doen
  4. Wat is er op tv
  5. Wat is Instagram
  6. Wat is een doezoe
  7. Wat is PayPal
  8. Wat is WhatsApp
  9. Wat is een narcist
  10. Wat is autisme

'Hoe werkt...?'

Vlamingen vragen zich niet alleen af wat het is, maar ook hoe het werkt. Wat Tinder is, weten we tegenwoordig al, hoe het werkt nog niet. Gelukkig is het nooit te laat om de liefde van je leven te ontmoeten, al moet je dan wel weten hoe Whatsapp werkt om nadien nog eens contact op te nemen met die leuke date. Opvallend: we vroegen ons het voorbije jaar voornamelijk af hoe applicaties werken. Bestaat er nog geen app voor Euromillions?

1. Hoe werkt Tinder
  2. Hoe werkt Instagram
  3. Hoe werkt PayPal
  4. Hoe werkt WhatsApp
  5. Hoe werkt Spotify
  6. Hoe werkt Snapchat
  7. Hoe werkt Payconiq
  8. Hoe werkt Euromillions
  9. Hoe werkt Twitter
  10. Hoe werkt Netflix

Meest trending bekende Belgen in 2017

Het Eurosongeffect catapulteerde Blanche recht naar de vierde stek. Ze laat zelfs Thuis-idool Bill Barberis achter haar. Heidi Van Tielen dankt haar derde plek aan een opgemerkt optreden in ‘De Slimste Mens’ (net als Magali Rodriguez Garcia overigens), een stiekem huwelijk en een levensruil met Sam De Bruyn. De eerste plek gaat evenwel naar de koningin van ‘De Slimste Mens 2017’: Dalilla Hermans.

1. Dalilla Hermans
  2. Magali Rodriguez Garcia
  3. Heidi Van Tielen
  4. Blanche (Ellie Delvaux)
  5. Bill Barberis
  6. Anne-Laure Decadt
  7. Sandra Bekkari
  8. Isabelle A
  9. Goedele Wachters
  10. Romanie Schotte

Meest trending internationale persoonlijkheden in 2017

Telkens de Belg het afgelopen jaar over de landsgrenzen heen keek, bleek er zich wel ergens iets ophefmakend af te spelen. De stuntzege van Macron, het eerste volledige ‘year in office’ van vastgoedmagnaat Donald Trump, de knieval van fictief president Frank Underwood, de man die Catalonië in vuur en vlam zette, de geliefde Linkin Park-zanger die zichzelf van het leven beroofde… Er waren genoeg gebeurtenissen en schandalen die ervoor zorgden dat de oorzaak van de #MeToo-hashtag, Harvey Weinstein, ‘slechts’ op de achtste plaats belandde.

1. Donald Trump
  2. Emmanuel Macron
  3. Kevin Spacey
  4. Chester Bennington
  5. Charles Puigdemont
  6. François Fillon
  7. Brigitte Macron
  8. Harvey Weinstein
  9. Mireille Darc
  10. Patricia Paay

Meest trending Rode Duivels in 2017

Het mag duidelijk zijn wie de absolute ster is van deze generatie Duivels. Net als vorig jaar staat Eden Hazard autoritair op één. Onze nationale kapitein doet beter dan de speler die het voorbije jaar heel wat monden deed openvallen bij Napoli, Dries Mertens. De onvervalste toptransfer van Romelu Lukaku scoort hem een mooie derde plek in de lijst.

1. Eden Hazard
  2. Dries Mertens
  3. Romelu Lukaku
  4. Kevin De Bruyne
  5. Axel Witsel
  6. Thibaut Courtois
  7. Thomas Meunier
  8. Radja Nainggolan
  9. Leander Dendoncker
  10. Michy Batshuayi

Meest trending Eerste Klasse-clubs in 2017

Waar is Anderlecht? De regerende landskampioen lijkt geen Google-zoekopdracht nodig te hebben om zijn faam te bewijzen. De huidige nummer één in de stand prijkt ook bij Google op de hoogste plaats, net voor de trots van Luik. Gent en Genk staan op plaatsen drie en vier, maar klopt dat wel? Ligt dat niet aan een typfout die vele Googlers maken? De Kustploeg maakt dan weer haar ambities waar met een plek in de top zes.

1. Club Brugge KV S
2. Standard Liège
3. KAA Gent
4. KRC Genk
5. KV Oostende
6. SV Zulte Waregem
7. KV Mechelen
8. R Charleroi SC
9. Sint Truidense VV
10. KSC Lokeren

Meest trending ministers van de federale regering in 2017

In eigen land bleken politici eveneens allesbehalve onbesproken. Stemmenkanon Maggie De Block moest nipt haar meerdere erkennen in Theo Francken, terwijl Eerste Minister Charles Michel de meest trending Waalse politicus was.

Op Vlaams niveau zijn het Hilde Crevits, Ben Weyts en Liesbeth Homans die meest trending zijn dit jaar, terwijl het in Wallonië Willy Borsus, Carlo Di Antonio en Pierre-Yves Jeholet die het meest over de tong gingen. In Brussel zijn de meest trending politici Celine Fremault, Pascal Smet en Didier Gosuin.

1. Theo Francken
2. Maggie De Block
3. Zuhal Demir
4. Charles Michel