Belgische consolemarkt groeit met 42 procent

Vorig artikel Volgend artikel

Belgische consolemarkt groeit met 42 procent

De verkoop van videogames heeft in Europa dit jaar een gevoelige groei gekend. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau GfK International. Volgens Media Control GfK International is deze stijging vooral te danken aan het grote succes van de Nintendo DS in Europa en de explosieve groei in het aanbod van games voor de consoles. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar werd een groei vastgesteld met 25,6 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. In België werd een groei van ruim 42 procent gerealiseerd.

Van alle Europese landen realiseerde Frankrijk de voorbije zes maand de grootste groei. Daar werd een stijging met 53 procent opgetekend. In Nederland werd een omzetgroei van 46 procent gerealiseerd. In Nederland werd een omzetgroei van 46 procent gerealiseerd. Ook in de rest van Europa zijn vergelijkbare cijfers terug te vinden. Zo zijn de verkoopcijfers in Duitsland en Italië met 39 procent gestegen, gevolgd door Oostenrijk (38,3 procent), Spanje (25 procent), Zwitserland (23,9 procent) en Portugal (19,8 procent).

"Console-software vormt niet meer alleen maar een vast onderdeel van de lifestyle-cultuur, maar heeft zich ontwikkeld tot een drijvende kracht achter de internationale entertainment-sector," aldus GfK International. "Games hebben zich in alle leeftijdscategorieën genesteld en kennen een constante groei." In alle onderzochte landen was Mario Kart van Ninento de eerste zes maand van dit jaar de meest succesvolle game. Uitzondering is Portugal, waar Gran Turismo 5 van producent Sony de ranglijst aanvoert.

Bron: Managing21

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies