Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
De
verkoop van videogames heeft in Europa dit jaar een gevoelige groei
gekend. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau GfK
International. Volgens Media Control GfK International is deze stijging
vooral te danken aan het grote succes van de Nintendo DS in Europa en
de explosieve groei in het aanbod van games voor de consoles. Tijdens
de eerste zes maanden van dit jaar werd een groei vastgesteld met 25,6
procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. In België werd een groei
van ruim 42 procent gerealiseerd.
Van alle Europese landen realiseerde Frankrijk de voorbije zes maand
de grootste groei. Daar werd een stijging met 53 procent opgetekend. In
Nederland werd een omzetgroei van 46 procent gerealiseerd. In Nederland
werd een omzetgroei van 46 procent gerealiseerd. Ook in de rest van
Europa zijn vergelijkbare cijfers terug te vinden. Zo zijn de
verkoopcijfers in Duitsland en Italië met 39 procent gestegen, gevolgd
door Oostenrijk (38,3 procent), Spanje (25 procent), Zwitserland (23,9
procent) en Portugal (19,8 procent).
“Console-software vormt niet meer alleen maar een vast onderdeel van
de lifestyle-cultuur, maar heeft zich ontwikkeld tot een drijvende
kracht achter de internationale entertainment-sector,” aldus GfK
International. “Games hebben zich in alle leeftijdscategorieën
genesteld en kennen een constante groei.” In alle onderzochte landen
was Mario Kart van Ninento de eerste zes maand van dit jaar de meest
succesvolle game. Uitzondering is Portugal, waar Gran Turismo 5 van
producent Sony de ranglijst aanvoert.
Bron: Managing21