Wordt Hulu de nieuwe blockbuster voor online televisie?

Vorig artikel Volgend artikel

Wordt Hulu de nieuwe blockbuster voor online televisie?

Of Hulu de nieuwe blockbuster wordt voor videocontent, moet blijken. Sinds maart 2008 is Hulu officieel in de lucht met meer dan 250 TV shows en 100 films van Fox, NBC, Universal, Lionsgate en Warner Bros. Volgens de Silicon Alley Insider zal Hulu het eerste jaar tussen de 45 en 90 miljoen dollar genereren aan advertisinginkomsten.

Het door Fox en NBC Universal in de markt gezette Hulu wordt geleid door CEO Jason Kilar. Volgens hem is Hulu een `killer applicatie`, een tool waarmee content gedeeld en geforward kan worden, waarmee het publiek een belangrijk marketingvehikel kan worden voor netwerken die daarmee in staat zijn publiek te vinden dat ze voorheen niet konden bereiken. Kilar is een oud-medewerker van Amazon. Hier was hij onder meer betrokken bij de expansie van Amazon van boeken naar video en gaf hij leiding aan de teams die applicaties bouwden als de 1-Click checkout en de Amazon Prime premium shipping service.

Kilar heeft gevonden waar hij naar zocht: een eenvoudige en gebruiksvriendelijke dienst die binnen de browser van de gebruiker werkt en waarvoor geen player gedownload hoeft te worden. Hulu levert ook de embedded codes zodat gebruikers Hulu`s programmering op hun eigen site kunnen plaatsen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies