Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Of
Hulu de nieuwe blockbuster wordt voor videocontent, moet blijken. Sinds
maart 2008 is Hulu officieel in de lucht met meer dan 250 TV shows en
100 films van Fox, NBC, Universal, Lionsgate en Warner Bros. Volgens de
Silicon Alley Insider zal Hulu het eerste jaar tussen de 45 en 90
miljoen dollar genereren aan advertisinginkomsten.
Het door
Fox en NBC Universal in de markt gezette Hulu wordt geleid door CEO
Jason Kilar. Volgens hem is Hulu een `killer applicatie`, een tool
waarmee content gedeeld en geforward kan worden, waarmee het publiek
een belangrijk marketingvehikel kan worden voor netwerken die daarmee
in staat zijn publiek te vinden dat ze voorheen niet konden bereiken.
Kilar is een oud-medewerker van Amazon. Hier was hij onder meer
betrokken bij de expansie van Amazon van boeken naar video en gaf hij
leiding aan de teams die applicaties bouwden als de 1-Click checkout en
de Amazon Prime premium shipping service.
Kilar heeft gevonden
waar hij naar zocht: een eenvoudige en gebruiksvriendelijke dienst die
binnen de browser van de gebruiker werkt en waarvoor geen player
gedownload hoeft te worden. Hulu levert ook de embedded codes zodat
gebruikers Hulu`s programmering op hun eigen site kunnen plaatsen.