Marketing11.06.2018

Easytoys opent flagship store i.s.m. Alibaba Group


EasyToys, onderdeel van EDC Retail uit Veendam, is toegetreden tot Tmall, het wereldwijde B2C online platform van Alibaba Group. Hiermee krijgen ze toegang tot een potentiële veel grotere markt. In China zijn er namelijk meer dan 552 miljoen actieve consumenten aanwezig op het platform van Alibaba.

EasyToys actief in Nederland (maar ook in Belgie met Easytoys.be) biedt een breed assortiment aan producten op de Tmall-platform, waaronder items van de huismerken EasyToys, Boners, FPPR en EasyGlide en andere beroemde erotische merken.

Uiteraard is men zeer te spreken om de activiteiten uit te breiden naar de Chinese markt met Tmall. “We zijn verheugd om onze samenwerking met Tmall van Alibaba Group aan te kondigen. Nederlandse producten zijn populair geworden bij Chinese consumenten, vanwege de hoge kwaliteitsnormen die ons land hanteert bij de ontwikkeling van haar producten. Dit geeft ons het vertrouwen dat EasyToys gewaardeerd zal worden door de Chinese consumenten. We kijken enorm uit naar Singles Day op 11 november, een feestdag die erg populair is onder jonge Chinezen, met shoppers die meer dan 20 miljard euro uitgaven binnen 24 uur tijdens de viering van 2017. Aldus Eric Idema, CEO van EasyToys.

Over EasyToys

EasyToys is een Nederlandse erotische webshop met een collectie van meer dan 12.000 erotische speeltjes in een snel groeiend segment. Voor het betreden van de Chinese markt heeft EasyToys marktonderzoek gedaan om het perfecte assortiment voor de Chinese consument te creëren.

Maar ook vanuit Alibaba is men erg te spreken over deze nieuwe samenwerking. Roland Palmer, Managing Director van Alibaba, verantwoordelijk voor de Benelux-regio. “We zijn verheugd met nog een gerenommeerd Nederlands merk als EasyToys aan boord, die we vorig jaar voor het eerst verwelkomden in ons hoofdkwartier in Hangzhou, samen met tientallen andere bedrijven tijdens een handelsmissie georganiseerd samen met de Nederlandse en Belgische overheden. Tmall is de partner bij uitstek voor bedrijven die hun producten willen verkopen aan de groeiende Chinese markt en die de gelegenheid aangrijpen om deel te nemen aan meer dan 515 miljoen jaarlijkse actieve consumenten op onze platforms. We verheugen ons erop de samenwerking met EasyToys uit te breiden en het merk te helpen hun aanwezigheid in China tot stand te brengen.

Verder lezen over Webshop

​Hoe kan je starten met dropshipping?

Je bent ze waarschijnlijk al vaak tegengekomen op je socials: dropshippers die beweren maandelijks bakken geld te verdienen via hun online business. Benieuwd of dropshipping ook voor jou een lucratieve bijverdienste kan...

Marketing20.06.2023

​Hoe kan je starten met dropshipping?

​Hoe kun je zelf een webshop maken?

Ben je van plan om een webshop te beginnen? Dat is een goed idee! We shoppen namelijk meer online dan ooit. Dit is dus dé perfecte tijd om de items die je nu aanbiedt of gaat verkopen nog breder onder de aandacht te bre...

Web22.12.2020

​Hoe kun je zelf een webshop maken?

​Hoe verdien je geld met een website?

Eén van de grootste voordelen van het runnen van een online bedrijf is dat het goedkoop is om te beginnen. Voor slechts een paar euro per maand en soms zelfs geheel kosteloos kan je een website starten die mogelijk duiz...

Web02.04.2020

​Hoe verdien je geld met een website?

Bol.com app voor Android ondersteunt bestellen met vingerafdruk

De bol.com app voor Android heeft een nieuwe update gekregen. Met deze update biedt het Android-gebruikers de mogelijkheid om via hun vingerafdrukscanner iets te bestellen. Voor iOS-gebruikers was dit al mogelijk.

Web22.01.2016

Bol.com app voor Android ondersteunt bestellen met vingerafdruk

Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce

Meer dan de helft van de Belgische groothandels en industriële bedrijven verkoopt zijn producten niet online. Belgische bedrijven lopen hiermee achter op hun collega’s in andere landen. Dat blijkt uit de Sana B2B e-Co...

Marketing07.01.2016

Belgische B2B-bedrijven lopen flink achter met e-commerce

Helft bedrijven ook niet van plan om voor 2018 online te gaan
Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard

De Europese e-commerce markt neemt een snelle vlucht. Zo blijkt uit het Europese B2C Ecommerce Rapport 2013, uitgegeven door Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor online retailing. De cijfers zijn tot...

Web27.05.2013

Europese e-commerce groeit in 2012 met 19% naar €312 miljard

Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013

Gisteren werden de BeCommerce Awards uitgereikt, dat zijn de belangrijkste prijzen voor de Belgische e-commerce. Onlangs maakten we daarvan al de genomineerden bekend. Niet toevallig won Zalando.be, de Belgische tak...

Web16.05.2013

Zalando.be grote overwinnaar van BeCommerce Awards 2013

Storites: het nieuwe online shopping geheugen

'Simplify online shopping.' Gisteren werd Storites.com en (daarbij ook een nieuwe start-up) gelanceerd: een online platform waar je als shopper nieuwe producten uit de buurt kan ontdekken en er je favoriete product...

Web08.05.2013

Storites: het nieuwe online shopping geheugen