Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Eerlijkheid en authenticiteit is de beste ‘policy’ in reclame, hoewel marketeers daar niet altijd rekening mee houden. Zaken worden overdreven in de verf gezet, de waarheid wordt ‘uitgerokken’, … én de echte karakteristieken van een product of merk zijn ver te zoeken.
In deze Duitse commercial van BBDO voor Smart Car is ‘eerlijkheid’ wél het codewoord. De Fortwo reclame toont hoe een auto écht is en focust hierbij op wat hij vooral niet kan (maar wat in de meeste autospotjes grandioos wordt overdreven) zoals een berg oprijden, zonder problemen door een moeras rijden, … Waar de auto echter wel in uitblinkt is de gemakkelijkheid waarmee je een Smartje in de stad tussen een kleine parkeerplaats in kan rijden. Die eigenschap wordt dan weer wel extra in de verf gezet.
BBDO Germany won hiervoor trouwens een gouden Cannes Lions in Film en Film Craft. Bekijk hieronder het filmpje van de commercial. Probeer misschien eens te raden hoeveel ‘Smartjes’ er moesten sneuvelen om deze commercial te maken? 😉
Verder lezen over Advertising
Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de liftMarketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!
Technology05.02.2016
Dronevertising!
Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
EindelijkTechnology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch
Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruikenMobile23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen
Marketing05.08.2015
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies
Verder lezen over Auto
Automotive05.05.2021
Toyota GAZOO Racing boekt historische overwinning op Spa-Francorchamps
Algemeen16.03.2021
Wie is toch die trage dul voor je in zijn auto?
Automotive26.03.2019
In 5 stappen jouw auto schoonmaken met een hogedrukreiniger
Automotive23.01.2018
Toyota wil met app jongeren veiliger doen rijden
Roekeloze jonge bestuurders krijgen Spotify-list van ouders te horenAutomotive27.12.2016
BMW 330e iPerformance Berline: Een hybride vol technologie
Algemeen20.10.2016
Veilig in het verkeer met De Grote Verkeerscup
Social22.04.2016
GETEST: In 11 stappen een band vervangen zonder mannelijke hulp!
VIDEOAutomotive24.03.2016