Campagnes van Telenet, Music for Life & Ketnet winnen op Effie Awards 2013

Vorig artikel Volgend artikel

effie awards De Effie Awards 2013, de marketing-reclame prijzen voor campagnes die 'werken' en hun effectiviteit bewijzen, werden gisteren voor de 25ste keer in ons land uitgereikt. De prijzen gaan elk jaar opnieuw weer naar campagnes waarvan het succces objectief op basis van feiten en cijfers aangetoond wordt, een duidelijke verwijzing naar het snel evoluerend marketinglandschap. Gold Effie Effie Gold winnaar werd Telenet en TBWA voor hun King & Kong-campagne. Die breekt naar eigen zeggen 'radicaal met de klassieke telecom campagnes'. De positieve noot die doorheen de hele campagne op te merken is, valt niet te vergelijken met de soms agressieve, promotionele communicatie in die sector. De cijfers liegen er niet om: Telenet verdubbelde op 1 jaar tijd zowel zijn marktaandeel als het aantal nieuwe klanten. KING & KONG 1st Silver Effie De Zilveren Effie gaat naar de Music for Life campagne 'Follow me' van Studio Brussel en de Mortierbrigade. Die campagne over dementie zorgde ervoor dat 75 % van alle Vlamingen het centrale thema opgemerkt en begrepen heeft. 36 % zegt zo dat de campagne hun visie op het thema in positieve zin veranderde en dat voor 87 % het taboe rond dementie heeft doorbroken. Zeer straffe cijfers dus! 2nd Silver Effie Nog een Zilveren Effie werd uitgereikt voor VRT en Boondoggle voor Ketnet. De campagne beoogde een gedragswijziging bij twee uiteenlopende doelgroepen. Op 2 weken tijd werd bijna 90 % van de doelgroep doorgevoerd. 3rd Silver Effie Een derde Silver Effie ging naar de Tiense Suikerraffinaderij en Havas Brussel voor 'Tiense Suiker Harde Klontjes'. De vernieuwende communicatie in een mature markt, vond de jury opmerkelijk. De storytelling is uitstekend in de tv-spot (zie hieronder) en verpersoonlijkt daarmee het merk en toont bovendien de wervende kracht van creatieve en emotionele communicatie. Bronze Effies De Bronzen Effies werden uitgedeeld aan de Koninklijke Belgische Voetbal Bond en Boondoggle voor De Duiveluitdagingen,  Campbell Foods en These Days voor Devos Lemmenscampagne en Unilever en McCann Brussels voor Knorr Soup as a Sauce.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies