Marketing26.03.2013

NYC 1993: Droga5 verandert 5.000 telefooncellen in teletijdsmachines


Brilliant idee van Droga5, laten we daar mee beginnen. Om te ‘NYC 1993: Experimental Jet Set, Trash and No Star‘ tentoonstelling in The New Museum te promoten, heeft Droga5 een actie bedacht waarbij ze je meenemen in de tijd. Recalling 1993. Ver buiten de grenzen van het museum, gebruik makend van een van de overblijvende relikwieën uit die tijd – de telefooncel, zorgen ze ervoor dat je jezelf even kan ’terugflitsen’ in de tijd.

Web_Calling1993

Verhalen over de buurt waarin de telefooncel zich bevindt, ingesproken door bekende en minder bekende New Yorkers, geven je een heel moderne manier om de stad en zijn geschiedenis te leren kennen op een hele intuïtieve manier via een kanaal dat bij ons volledig uit het straatbeeld is verdwenen. Magisch vind ik het.

Recalling 1993 from Droga5 NY on Vimeo.

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead is hij mede-bezieler van Carrepublic. Andere passies zijn fotografie & mountainbiken.

Verder lezen over New York

Vin Diesel onthult poster ‘Fast & Furious 8’

De volgende 'Fast & Furious' film krijgt als officiële naam: Fast 8. Na de vorige film liet Vin Diesel al weten dat er een volgende zou komen "want Paul Walker (die overleden is) zou dat gewild hebben." Fast 8 komt er...

Marketing19.01.2016

Vin Diesel onthult poster ‘Fast & Furious 8’

Overal gratis Wi-Fi!!!

In New York zijn monteurs al enkele dagen bezig met het installeren van de eerste wifi-zuilen. Zo zullen er in de stad zo'n 7.500 telefooncellen vervangen worden door wifi-zuilen. Elke wifi-zuil zal zo'n 45 meter bereik...

Technology04.01.2016

Overal gratis Wi-Fi!!!

In New York plaatsen ze Wi-Fi zuilen
Amerikaanse winkelketen introduceert digitale ‘shoppable’ etalages met levensgrote tablets

In New York kan je tegenwoordig de nieuwe collectie van Kate Spade, een Amerikaanse designerlijn, shoppen via virtuele displays in downtown Manhattan. Dat op zich lijkt niet zo heel spectaculair. De zaak verandert ec...

Design24.06.2013

Amerikaanse winkelketen introduceert digitale ‘shoppable’ etalages met levensgrote tablets

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Een unieke reclamecampagne van het Mexicaanse biermerk Corona Extra, genaamd Luna Corona, integreert de maan in een billboard in downtown New York. Op één specifieke en zorgvuldig berekende stand van de maan, lijkt het...

Marketing24.06.2013

Corona Luna billboard vangt de maan op in Coronaflesje

Points: de meest geavanceerde richtingaanwijzer ter wereld

Points introduceert een nieuwe manier om mensen op een bestemming te helpen geraken door hen de beste en meest relevante locaties te tonen, ten opzichte van de plaats waar ze zich op dat moment bevinden. Op het ee...

Social07.06.2013

Points: de meest geavanceerde richtingaanwijzer ter wereld

Google Street View toont nieuwe beelden in New York zoals het 9/11 Memorial, & Central Park

Vorige week lanceerde Google nieuw Street View beeldmateriaal van 3 delen van New York. De nieuwe toevoegingen reflecteren de 'spirit' en sterkte van de stad en zijn bewoners. De imagery omvatten het 9/11 Memorial, C...

Web04.06.2013

Google Street View toont nieuwe beelden in New York zoals het 9/11 Memorial, & Central Park

Nieuwe tool op Foursquare toont jaar in check-ins

Foursquare lanceerde net een nieuwe tool  dat het mogelijk maakt om het afgelopen jaar in Foursquare check-ins te bekijken. Je kan je check-ins op een paar verschillende manieren sorteren, waaronder per categorie en ti...

Social17.04.2013

Nieuwe tool op Foursquare toont jaar in check-ins

Alles over de nieuwe Samsung Galaxy S4

Zonet heb ik de launch van de nieuwe Samsung Galaxy S4 bijgewoond in Radio City Music Hall in New York.  In het gezelschap van ongeveer 3000 andere journalisten, bloggers en klanten werden we getrakteerd op de onthullin...

Mobile15.03.2013

Alles over de nieuwe Samsung Galaxy S4

Verder lezen over Reclame

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

Dat Virtual Reality meer en meer in de kijker komt, mag geen verrassing zijn. We hebben al meermaals aangegeven dat Virtual Reality echt aan het doorbreken is. Ook Coca Cola heeft dit begrepen en wil hun kartonnen verpa...

Marketing24.02.2016

Maak zelf een Virtual Reality bril met Coca Cola

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Drie onderzoekers van de KU Leuven gaan het eerste "space billboard" ooit lanceren. Ze doen dat om op die manier het onderzoek naar CubeSats, een nieuw type satelliet, te steunen. Die CubeSats zijn volgens hen perfect om...

Technology30.11.2015

Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook

Vanaf 30 januari 2015 gaan de nieuwe gebruikersvoorwaarden van Facebook in. Daarmee zal Facebook al jouw gegevens kunnen verkopen om er gerichte reclame van te maken. Zij worden er rijk van en jij krijgt niets, behalv...

Social31.12.2014

Jouw privé foto’s, straks als reclame op Facebook

Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal

Dvořák - Symphony No. 9 Allegro con fuoco (Official Music Video). Dat is de officiële titel van de videoclip die een paar dagen geleden online ging, een moderne videoclip speciaal gemaakt voor een heel klassiek stukje...

Marketing23.04.2014

Moderne videoclip voor klassieke symphonie uit 1893 gaat viraal

Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water

Moest je er nog aan twijfelen of die waterdichte Walkman van Sony wel echt waterdicht is... of eerder spatvrij ofzo dan heeft DraftFCB wel een hele straffe manier gevonden om ons er allemaal van te overtuigen dat het...

Gadgets11.02.2014

Sony verkoopt nieuwste Walkman in een fles water

Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen

Vorige week startte British Airways met zijn nieuwe #lookup campagne waarbij interactieve billboards werden ingezet. Deze billboards hadden te nodige tracking technologie aan boord om overvliegende vliegtuigen van Britis...

Marketing04.12.2013

Look up & Look down. Contextuele billboards in Londen

Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”

Happiness Brussels lanceerde vorige week een nieuwe campagne voor Lexus onder de noemer "Art is Motion". Voor het project installeerden ze een systeem in een nieuwe Lexis IS 300h hybride waarbij ze de wagen een schilderi...

Automotive05.11.2013

Een portret van je rijgedrag dankzij Lexis “Art is Motion”

Pinterest & Instagram gaan de reclametoer op

Promoted pins. Het zal niet lang meer duren vooraleer u deze tussen de je andere pins op Pinterest ziet staan. En dat moet geen verrassing wezen. Met meer dan 10 miljoen unieke bezoekers per maand groeit de service nog s...

Marketing30.09.2013

Pinterest & Instagram gaan de reclametoer op