Belgisch bureau laat Obama en Romney boksen

Vorig artikel Volgend artikel

Wie mag deze week met de Amerikaanse presidentstitel naar het Witte Huis? De strijd tussen huidig president Barack Obama en uitdager Mitt Romney woedt meer dan ooit, ook op sociale netwerksites als Facebook. De Amerikaanse presidentsverkiezingen hebben dit jaar dikwijls meer weg van een ordinaire boksmatch dan van een politiek debat over de grote sociaal-economische uitdagingen die de Verenigde Staten te wachten staan. Met dat idee ging VOICE, specialist in Conversational Marketing en PR, aan de slag om ‘Fight for President’ te creëren. De applicatie met vintage look voert de twee presidentskandidaten op in een klassiek boksduel.

Klik je op de ‘like’-button van jouw favoriete kandidaat, dan verkoopt die de tegenstander een ferme linkse of rechtse hoek. Hoe groter het aantal fans op Facebook, hoe meer de tegenpartij moet leren incasseren. Op de website kun je bovendien ook het aantal fans van beide kandidaten in real time volgen. “Met deze actie willen we dit historische duel op een grappige manier doen leven op het web en natuurlijk ook van ons doen spreken”, zegt Laurent Cliquet, art director bij VOICE, die de applicatie bedacht en grafisch vormgaf. “Het is niet onze bedoeling om één bepaalde kandidaat te steunen. Maar Romney zal wel héél sterk uit de hoek moeten komen. Momenteel ligt hij bijna 20 miljoen ‘likes’ achter en begint hij toch wel verontrustend blauw uit te slaan”, lacht Cliquet. VOICE is met ‘Fight for President’ niet aan zijn proefstuk toe. Bij de vorige Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2008 lanceerde het ook al de applicatie ‘Obama me’. Daarmee konden de fans van de huidige president een portretfoto creëren in de typische posterstijl van de vorige Obama-campagne. De website kreeg in totaal 100.000 bezoekers over de vloer.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies