Campagne JWT voor Nederlandse douane met unieke pratende banner die je volgt terwijl je surft

Vorig artikel Volgend artikel

Zowel banners die tegen je praten als banners die je volgen (via re-targeting) hebben we al eens gezien. Maar een nieuwtje is de banner die beide doet. De nieuwe campagne voor de Customs Administrations of The Netherlands (de Hollandse douane zeg maar) is zo een voorbeeld. retargeting banners De bannercampagne gecreëerd door JWT, een internationaal reclamebureau, is écht wel grappig. The challenge? Laat aan reizigers weten dat ze geen namaakproducten in Nederland mogen importeren. No cheap Louis Vuitton bags, geen fake jassen of messen, ... Daarom zijn er deze virtuele straatverkopers die je op het web blijven lastig vallen en alsmaar wanhopiger worden om je hun namaakspullen te verkopen. De banners kon je vinden op specifieke reissites zoals booking.com of Yahoo! Travel, uiteraard nu de 'place to be' voor iedereen die een reisje met het vliegtuig wil boeken. De boodschap wordt ondertussen duidelijk en ook de straatverkopers kruipen helemaal in hun rol als vervelende en lastigvallende 'ettertjes' tot dit verschijnt:

NO, you cannot bring fake fashion items.
Een filmpje van de case bekijk je hier op Amsterdam Ad Blog. dutch customs  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies