Ad van Stella Artois in het VK verschijnt in real time enkel bij warm weer

Vorig artikel Volgend artikel

stella artois warm weather De meest recente reclamecampagne van onze Belgische trots - het biermerk Stella Artois - in het Verenigd Koninkrijk, is een risicovolle onderneming. De ad, een interactieve abribus, verschijnt enkel en alleen als het mooi weer is. Bovenstaande foto via pfsk toont exact hoe die er dan uitziet. Dat betekent in realiteit dat de reclameboodschap enkel zichtbaar is als de temperatuur op dat exacte moment 2 graden boven het nationaal gemiddelde voorschrijft. Een risico, aangezien lokale temperaturen daar niet altijd 'zomer' en 'warmte' uitschreeuwen. De reclameboodschap, gecreëerd met de hulp van Liveposter en Posterscope, schakelt aan en uit gebaseerd op real time info via een data plug-in. Bij weersomstandigheden lager dan het temperatuurgemiddelde of bij wisselvallig en regenachtig weer, zal de ad dus niet te zien zijn op die ene specifieke plaats. De ads maken trouwens deel uit van een grotere zomercampagne van Anheuser-Busch InBev. Het is de allereerste keer dat de globale bierbrouwer via location based en weather-activated in real time adverterteert. AB InBev is van plan om zijn andere merken zoals Budweiser en Beck's met dezelfde aanpak te promoten, afhankelijk van het succes van deze campagne natuurlijk. De adaptatie van onze bekende Belgische 'Stella', heet in het VK 'Stella Artois Cidre' en ziet er net iets anders uit als bij ons. Ook de serveerwijze is blijkbaar compleet anders. Ijsblokjes? cidre

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies