Vijf dagen geleden was het merk Michael Kors het eerste merk dat advertenties mocht plaatsen op Instagram. Nitrogram, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de gegevens van Instagram, keek grondig naar de campagne van Michael Kors en kwam tot de conclusie dat het gesponsorde bericht 370% meer likes genereerde in vergelijking met het gemiddelde likes van de laatste vijf posts van Michael Kors, die gemiddeld door 6,15 miljoen gebruikers werden bekeken. Adverteren op Instagram blijkt op basis van dit voorbeeld dus erg lucratief te zijn voor bedrijven en merken.
Instagram onthulde amper een maand geleden dat ze gesponsorde berichten zouden aanbieden, zonder dat ze er een preview van gaven of lieten weten hoe het eruit zou gaan zien. Met de Michael Kors-campagne, waarbij de doelgroep demografisch is bepaald, lieten ze een afbeelding zien met het label ‘Sponsored’ vermeld.
Nitrogram vermeldde meer gegevens over het gesponsorde bericht. Het bedrijf vertelde dat de advertentie Michael Kors meer dan 33.000 nieuwe volgers bezorgde, wat 16 keer zoveel is in vergelijking met het gemiddelde aantal nieuwe volgers bij de 5 niet-gepromote berichten, terwijl deze wel te vinden waren op de ‘popular page’ van Instagram. Het volledige onderzoek van Nitrogram is overigens hier te vinden.
Verder lezen over Advertising

Marketing07.06.2019
Matrix-studie België, digitale marketing wordt volwassen
Influencer marketing in de lift
Marketing26.04.2016
Geen tijd voor een sixpack? Geen probleem met AXE!

Technology05.02.2016
Dronevertising!

Marketing01.12.2015
Naar-Pringles-geurende kaarsen
Eindelijk
Technology30.11.2015
Het eerste reclamepaneel in de ruimte is Belgisch

Marketing26.11.2015
Boondoggle rekruteert adblockers
Rekruteren via een banner die alleen te zien is voor mensen die een adblocker gebruiken
Mobiel23.11.2015
Mobiel internet zonder ads? Britse operator EE wil je zelf laten beslissen

Marketing05.08.2015
Free spirits, mooie serie over echte mensen en hun passies
Verder lezen over Instagram

Social15.05.2018
Influencers krijgen strenge regels opgelegd

Algemeen19.02.2018
Eet pizza en win een reis naar Italië!

Social21.11.2016
Instagram introduceert live videostreams
en verdwijnende privéberichten
Social13.09.2016
Instagram krijgt vanaf vandaag een commentaarfilter
Kies zelf wat je niet wilt zien in je feed
Social17.03.2016
Hoeveel meisjes zie jij op het beeld?

Social16.03.2016
Instagram-tijdlijn niet meer in chronologische volgorde

Social04.03.2016
$2000/week om Instagram foto’s te maken

Social02.03.2016